| کد مطلب: ۱۱۳۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

کفن عیسی مسیح پیدا شد!/ عکس

طبق گفته محققان ایتالیایی شواهدی پیدا شده است که نشان می‌دهد «کفن تورین» ممکن است واقعاً پارچه به کار رفته در دفن عیسی مسیح بوده باشد!

کفن عیسی مسیح پیدا شد!/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، اغلب از کفن تورین که در برای اولین بار دهه ۱۳۵۰ میلادی پدیدار شد، با عنوان بررسی‌شده‌ترین اثر باستانی جهان در جهان یاد می‌شود.

این پارچه از جنس کتان در اندازه ۴ متر و ۳۶ سانتیمتر در یک متر و ۱۰ سانتیمتر، تصویر محوی از چهره یک مرد با بدنی مملو از زخم و احتمالاً به صلیب کشیده‌شده را روی خود دارد که برخی معتقدند همان عیسی مسیح است.

چند دهه پس از ظهور این کفن، اسقف پیر دارسیس در سال ۱۳۸۹ میلادی یادداشتی نوشت و آن را جعلی دانست. با این حال از آن زمان اصالت این تکه پارچه بارها و بارها به بحث گذاشته شده و اینک نیز به عنوان شیءای مقدس در کلیسای یحیی تعمیددهنده در شهر تورین ایتالیا نگهداری می‌شود.

یک مطالعه بحث‌برانگیز که در دهه هشتاد میلادی انجام شد، قدمت این کفن را بین سال‌های ۱۲۶۰ و ۱۳۹۰ میلادی نشان داد و آن را به عنوان یک پارچه تولیدی در قرون وسطا معرفی کرد.

مطالعه بعدی نشان داد که این پارچه به دور بدن مردی شکنجه‌شده پیچیده شده بوده است، اما نویسندگان آن گفتند به دلیل عدم وجود «داده‌های کافی جهت نتیجه‌گیری» نمی‌توانند بگویند آیا آن فرد عیسی بوده است یا نه.

محققان در دانشگاه پادووا اما می‌گویند با بررسی نخ‌های کتانی کفن تورین از طریق اشعه ایکس دریافته‌اند که منشأ آن به زمان حیات عیسی مسیح بازمی‌گردد!

این گزارش می‌گوید که نمی‌تواند تایید کند که آیا این کفن واقعاً پارچه دفن عیسی بوده است یا نه، با این حال «نتایج تجربی با این فرضیه که کفن تورین یادگاری ۲ هزار ساله است مطابقت دارد.»

محققان می‌گویند سلولز موجود در الیاف کفن به دلیل دمای پایین اتاق نگهداری در اروپا از قرن چهاردهم به این سو به آهستگی تخریب شده است.

مسیحیان بر این باورند که عیسی علیه السلام توسط یهود به صلیب کشیده شد، اما به فرموده قرآن کریم، هنگامی که یهود بر آن جناب شورید و تصمیم گرفت او را به قتل برساند، خداى تعالى او را از دست آنان نجات داد و به سوى خود بالا برد.

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار