| کد مطلب: ۱۱۳۵۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

شرکتی متکی بر رمزارزها؛

تلگرام در سال 2023 حدود 108 میلیون دلار ضرر کرده است

اسنادی که به دست فایننشال تایمز رسیده، نشان می‌دهد که تلگرام در سال گذشته میلادی 108 میلیون دلار ضرر کرده است.

تلگرام در سال 2023 حدود 108 میلیون دلار ضرر کرده است

بازداشت «پاول دورف»، مدیرعامل و مؤسس تلگرام، نام این پیام‌رسان را در صدر اخبار قرار داده است. حالا گزارشی جدید از وضعیت مالی این پیام‌رسان منتشر شده که نشان می‌دهد عمده درآمد آن از بخش رمزارزهاست و البته زیان این شرکت نیز رقم قابل‌توجهی است.

 

 

333

طبق اطلاعاتی که به‌دست فایننشال تایمز رسیده است، گزارش مالی تلگرام در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این پیام‌رسان با وجود درآمد ۳۴۲ میلیون‌دلاری، به‌دلیل هزینه‌های بالا ازجمله در زمینه توسعه و پشتیبانی، ضرر عملیاتی ۱۰۸ میلیون‌دلاری را به‌ثبت رسانده است. پاول دورف پیش‌تر گفته بود که قصد دارد سهام تلگرام را به‌صورت عمومی عرضه کند و عقیده دارد که ارزش این پلتفرم چیزی در حدود ۳۰ میلیارد دلار است. البته گزارش اخیر ادعا می‌کند که این ارزش‌گذاری فاصله زیادی با واقعیت دارد.

فروش و ذخیره کریپتو بخش عمده درآمد تلگرام را تشکیل می‌دهد

اما نکته جالب گزارش فایننشال تایمز اشاره به منابع درآمدی تلگرام است. مانند هر پلتفرم دیگری، تبلیغات و فروش اشتراک نیز ازجمله منابع درآمدی مهم تلگرام است. اما حدود ۴۰ درصد از درآمد این پلتفرم از طریق سرویس‌های کریپتو تأمین می‌شود که در مقایسه با رقبا، رقم بسیار قابل‌توجهی است.

تلگرام درحال‌حاضر با قابلیت «Wallet» یا کیف پول رمزارزی خود به بیش از ۹۰۰ میلیون کاربرش امکان می‌دهد تا رمزارزهای خود را در این پلتفرم ذخیره کنند و به فروش برسانند. این سرویس عمدتاً بر مبنای رمزارز Toncoin که ساخته خود تلگرام است، کار می‌کند.

به تعبیر فایننشال تایمز، تلگرام بیشتر به یک شرکت فعال در زمینه رمزارزها شباهت دارد که کار پیام‌رسانی را نیز در کنار آن ادامه می‌دهد. البته همین تمرکز روی کریپتو شاید بتواند هنگام عرضه عمومی سهام برای تلگرام مفید باشد. سرویس‌هایی مشابهی مانند Coinbase هم‌اکنون حدود ۴۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

بازداشت پاول دورف درحال‌حاضر آینده تلگرام و رمزارزهای فعال بر بستر آن را تحت‌تأثیر قرار داده است. هم‌زمان با اعلام خبر بازداشت دورف، بازار این رمزارزها سقوط شدیدی را تجربه کرد. دورف به‌تازگی در دادگاهی در فرانسه حاضر شد و فعلاً به قید وثیقه آزاد است.

Pavel-Durov-notcoin-910x600

منبع : دیجیاتو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار