| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیرزن ۱۱۵ ساله راز طول عمرش را فاش کرد/ عکس

پیرترین زن بریتانیایی که ۱۱۵ ساله است، راز عمر طولانی اش را فقط در پرهیز از «یک چیز» می‌داند. او هنگام جشن تولد ۱۱۵ سالگی‌اش این راز را برملا کرد.

پیرزن ۱۱۵ ساله راز طول عمرش را فاش کرد/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «اتل می کاترهام»، تنها فرد بازمانده از زمان حکمرانی شاه ادوارد هفتم است و اخیرا در کنار خانواده و دوستان نزدیک خود جشن تولد گرفت.

او راز عمر طولانی خود را «خونسردی و مجادله نکردن با دیگران» می‌داند. اتل سال ۱۹۰۹ در همشایر بریتانیا متولد شد. او دومین فرزند کوچک در میان ۸ فرزند خانواده‌ای ارتشی بود. پدرش مجبور بود مدتی را در هند بگذراند، بنابراین  اتل تا سال ۱۹۳۱ میلادی را در این کشور گذراند و سپس به بریتانیا بازگشت و با مردی به نام «نورمن کاترهام» که او نیز ارتشی بود ازدواج کرد. او بعدها به دلیل ماموریت‌های شوهرش، مدتی را در هنگ‌کنگ و جبل‌الطارق گذراند و سپس برای همیشه به بریتانیا بازگشت و دو دخترش را در زادگاهش بزرگ کرد.

«اتل» می‌گوید هرگز با کسی مجادله نکرده و با خونسردی به صحبت‌های دیگران گوش داده و البته هرکاری را که می‌خواسته انجام می‌داده است. او درگیر دعوا با دیگران و عصبانی نشدن را راز طول عمر خود می‌داند.

چند روز پیش خانواده و دوستان نزدیک او برایش جشن تولد همراه با سرگرمی‌های جالب و خوراکی‌های خوشمزه گرفتند. خانواده او می‌گویند، «هیچ چیز به اندازه نشستن زیر نور آفتاب و گوش کردن به صدای پرندگان برای اتل لذت‌بخش نیست.»

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار