| کد مطلب: ۱۱۳۵۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

ادارات منطقه این استان فردا تعطیل است

تمامی مراکز دولتی و بانک‌های منطقه سیستان به علت باد شدید و توفان گرد و خاک در روز پنجشنبه هشتم شهریور تعطیل است.

ادارات منطقه این استان فردا تعطیل است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مراکز دولتی و بانک‌های منطقه سیستان به علت باد شدید و توفان گرد و خاک در روز پنجشنبه هشتم شهریور تعطیل است.

در اطلاعیه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان آمده است: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها، ادارات، بانک‌ها و بیمه‌ها در منطقه سیستان( پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان در روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه تعطیل خواهند بود.

وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در این شهر به سه هزار متر کاهش داد.

محسن حیدری  اظهار کرد: بیشینه سرعت باد در شهرستان زهک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا سه هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: همچنین غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به یک‌هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا جمعه در نواحی شمالی باد شدید و گرد و خاک برای نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی، افزایش غبار برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه و یکشنبه در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

حیدری توصیه کرد از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار