| کد مطلب: ۱۱۳۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

اثرات منفی قند و شکر

قندهای مصنوعی باعث کاهش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و در نتیجه اثرات منفی بر سلامت افراد می‌شوند.

 اثرات منفی قند و شکر

به گزارش آرمان ملی آنلاین، عضو هیأت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی گفت: قندهای مصنوعی باعث کاهش باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و در نتیجه اثرات منفی بر سلامت افراد می‌شوند.

 غزاله اسلامیان، با اشاره به تأثیرات مثبت و منفی مصرف قند و شکر، افزود: طعم شیرین به عنوان یک مزه لذت بخش برای اکثر افراد مطرح است و بدون این طعم، خوردن بسیاری از غذاها دشوار است.

به گفته وی، تأثیرات روانی مواد غذایی شیرین کم نیست؛ مثلاً در فرد مبتلا به افسردگی خوردن شکلات یا سایر خوراکی‌های شیرین می‌تواند به تحمل شرایط و بهتر شدن حال فرد کمک کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: بر اساس راهنماهای تغذیه‌ای دنیا، حداکثر مقدار قند ساده دریافتی برای افراد سالم ۱۰ درصد کالری روزانه تعیین شده است. مثلاً در یک فردغیردیابتی که نیاز کالری روزانه وی ۲۰۰۰ کیلوکالری است، حداکثر قند ساده دریافتی روزانه ۵۰ گرم برآورد شده است.

به گفته وی، بنا به توصیه انجمن قلب آمریکا نیز دریافت قندهای ساده برای زنان به میزان ۱۰۰ کالری روزانه (۲۵ گرم) و برای مردان ۱۵۰ کالری روزانه (۳۵ گرم) مجاز است.

اسلامیان خاطرنشان کرد: هر حبه قند معادل پنج گرم قند ساده و هر قاشق غذاخوری شکر نیز معادل ۱۵ گرم قند ساده است.

وی با اشاره وجود قند در مواد غذایی صنعتی، گفت: برخی از مواد غذایی صنعتی، طعم شیرینی ندارند اما حاوی قند هستند مانند سس قرمز یا کچاپ که هر قاشق غذاخوری آن حاوی چهار تا پنج گرم قند است.

این دکترای تخصصی تغذیه تاکید کرد: در رژیم غذایی کودکان زیر ۲ سال از مصرف غذاهای صنعتی حاوی قند و شکر خودداری شود.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار