| کد مطلب: ۱۱۳۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

گرما دوباره بازمیگردد

سازمان هواشناسی کشور امروز پنجشنبه (۱ شهریور) با توجه به تشدید ناپایداری‌های موسمی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ۴ استان هشدار نارنجی هواشناسی اعلام کرده‌ است.

گرما دوباره بازمیگردد

به گزارش آرمان ملی ‌آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این گفت: «رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک در استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی کرمان پیش‌بینی می‌شود. اثر مخاطره‌ای هشدار نارنجی در این مناطق شامل طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب است.»

امین حسین نقشینه افزود: «علاوه بر مناطق ذکر شده برای سیستان و بلوچستان، شرق بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و نوار شرقی خوزستان، غرب و جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان رگبار توام با رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.»

نقشینه ادامه داد: «از جمعه (۲شهریور) تا یکشنبه (۴شهریور) به ویژه در ساعات عصرگاهی در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.»

در ۵ روز آینده در ارتفاعات مرکزی البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در این مدت در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

تهران بیشینه دمای ۳۶ درجه و کمینه دمای ۲۷ درجه سانتی گراد را تجربه می‌کند.

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار