| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

شماره تماس بروز مشکل اضطراری برای زائران اربعین اعلام شد/ زائران پول همراه داشته باشند سفر اربعین مجانی نیست

سفیر ایران در عراق با تاکید بر اینکه برای ما بسیار مهم است که شان و جایگاه زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی حفظ شود، گفت: یکی از مسائلی که مناسب است امسال زائران اربعین حسینی به آن توجه کنند موضوع غزه و فلسطین است و شعار امسال اربعین (کربلا طریق الاقصی ) در حمایت از مردم غزه و فلسطین انتخاب شده است.

شماره تماس بروز مشکل اضطراری برای زائران اربعین اعلام شد/ زائران پول همراه داشته باشند سفر اربعین مجانی نیست

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «محمد کاظم آل صادق» در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین در عراق اظهار کرد: این ستاد متشکل از ۱۰ قرارگاه و هشت کمیته است و گستره ارائه خدمات ما نقاط مختلف عراق را که زائران در آن تردد دارند در بر می‌گیرد؛ این گستره از اربیل در شمال تا بصره در جنوب عراق است.

فعالیت شبانه‌روزی کنسولگری های ایران در عراق

وی با بیان اینکه کنسولگری‌های ایران در  عراق برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در ستاد اربعین عراق در قالب هشت کمیته فرهنگی، حمل و نقل، اسکان و تغذیه، بهداشت ، کنسولی و راهنمایی گم شدگان و کمیته امنیت و رسانه در خدمت زائران اربعین حسینی هستیم.

همکاری عالی دولت عراق

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه همکاری دولت عراق برای راهپیمایی اربعین حسینی در حد عالی است، گفت: آنها استقبال از زائرین اربعین حسینی را افتخاری برای عراق می‌دانند و در همین چارچوب نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر بهداشت و سایر مسئولان عراقی همکاری خوبی در این زمینه دارند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

زائران در مواجهه با مشکل اضطراری با «۱۲۸» تماس بگیرند

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع زائرین اربعین حسینی ۲ کمیته خدمات و امنیت از سوی دولت عراق در سطح عالی تشکیل شده است، ادامه داد: زائران ایرانی اربعین حسینی در صورتی که با مشکل اضطراری و فوری روبرو شدند می‌توانند با استفاده از تلفن همراه ایرانی بدون گرفتن کد با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و در آنجا همکاران ما به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران هستند.

تردد بدون توقف طولانی در چهار مرز

آل صادق در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امسال موفق شدیم که تسهیلات جدیدی را برای رفاه زائران ایرانی اربعین حسینی فراهم کنیم، گفت: سال گذشته با توافقی که با دولت عراق صورت گرفته بود تردد زائران در ۲ مرز شلمچه و مهران بسیار آسان و روان بود و زائران بدون هیچ مشکل و معطلی از مرزها عبور می‌کردند. امسال با توافقی که بین ستاد مرکزی اربعین و دولت عراق انجام شد این موضوع گسترش پیدا کرد و ما اکنون در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه این موضوع را شاهد هستیم که زائران بدون توقف طولانی از مرز عبور می‌کنند.

تردد زائران از مرز خسروی

وی با بیان اینکه با همکاری صورت گرفته از سوی دولت عراق در مرزهای چذابه، خسروی، مهران و شلمچه سایبان‌ها و همچنین تعداد سرویس‌های بهداشتی نیز افزایش پیدا کرده است در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به زائران اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یک سفر معنوی است و باید زائران تلاش کنند که توشه لازم را از این سفر برداشت کنند. عراقی‌ها در جریان راهپیمایی اربعین بسیار از خودگذشتگی می‌کنند. مهمان‌نوازی خوبی دارند و صادقانه عمل می‌کنند و ما باید قدردان این مهمان‌نوازی باشیم.

حفظ شان و جایگاه زائران ایرانی

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی حفظ شان و جایگاه زائر ایرانی برای ما مهم است؛ مثلا اینکه آنها چه می‌خورند و یا کجا می‌خوابند، اظهار کرد: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم از افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند درخواست می‌کنیم که سفر به عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کنند و در این ایام سفر نکنند. از زائرین اربعین حسینی می‌خواهیم که سفرشان را کوتاه کنند و حداکثر پنج روز در عراق حضور داشته باشند.

زائران پول همراه داشته باشند

سفیر ایران در عراق ادامه داد: سال گذشته نیز این موضوع را تاکید کردم و اکنون نیز می‌گویم که سفر اربعین سفر ارزانی هست؛ ولی مجانی نیست و زائران برای برخورداری از خدمات مانند حمل ونقل باید هزینه بپردازند، بنابراین زائران حتما پول همراه خود داشته باشند.

تدابیر برای کاهش تصادفات جاده‌ای

آل صادق همچنین در ارتباط با تدابیر اندیشیده شده برای کاهش تصادفات جاده‌ای برای زائرین اربعین حسینی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، خاطرنشان کرد: با طرف عراقی مذاکراتی انجام داده‌ایم، تدابیری اندیشیده شده از جمله استفاده از رادارها یا  اینکه ایست‌های بازرسی در طول راه افزایش پیدا کرده است. پلیس راهنمایی و رانندگی در مسیرها فعال شده است و این اقدامات می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد. البته باید به این موضوع توجه داشته که گاهی اوقاف حوادث به صورت ناگزیر رخ می‌دهد. ما در این مدت چند حادثه داشتیم که تلفات جانی نداشت ولی مصدوم داشت و هلال احمر به کمک مصدومین آمد ولی در مجموع امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده این اتفاقات به شدت کاهش پیدا کند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار