| کد مطلب: ۱۱۳۳۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد

نشانه‌هایی که می‌گوید در کودکی لوس بوده‌اید !

اگر در محیطی بزرگ شده‌اید که در آن لذت و راحتی حرف اول را می‌زد، ممکن است که برخی از مهم‌ترین درس‌های زندگی را نیاموخته باشید.

نشانه‌هایی که می‌گوید در کودکی لوس بوده‌اید !

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، اگر در محیطی بزرگ شده‌اید که در آن لذت و راحتی حرف اول را می‌زد، ممکن است که برخی از مهم‌ترین درس‌های زندگی را نیاموخته باشید.

اگر در کودکی بیش از حد مورد توجه قرار می‌گرفتید، وسایل زیادی برایتان فراهم می‌شد یا آزادی بی‌حد و مرزی داشتید، شاید در آن زمان این شرایط مطلوب به نظر می‌رسید، اما این رفتار‌ها می‌توانند پیامد‌های طولانی‌مدتی داشته باشند که در بزرگسالی باید با آن‌ها روبرو شوید.

پاسخ منفی را هرگز قبول نمی‌کردید

اگر شما در کودکی همیشه اصرار داشتید که همه چیز طبق خواسته شما پیش برود، احتمالاً لوس بودید.

بیشتر به گرفتن علاقه داشتید تا به بخشیدن

آیا در کودکی بیشتر به گفتن «لطفاً» و «متشکرم» عادت داشتید یا بیشتر می‌گفتید «بده»؟! بچه‌های لوس معمولاً قدرناشناس و پرتوقع هستند.

همه چیز را فوراً می‌خواستید

اگر به راحتی دیگران اهمیتی نمی‌دادید و فقط به خواسته‌های خودتان فکر می‌کردید، احتمالاً در کودکی لوس بوده‌اید.

فقط به خودتان فکر می‌کردید

اگر احساس می‌کردید که حق دارید هر چیزی که دیگران دارند یا حتی بهتر از آن را داشته باشید، به احتمال زیاد لوس بوده‌اید.

هرگز از داشته‌هایتان راضی نبودید

همیشه دوست داشتید جدیدترین و بهترین وسایل و اسباب‌بازی‌ها را داشته باشید. هیچ‌گاه از داشته‌هایتان راضی نبودید و همیشه چیز بیشتر و بهتری می‌خواستید.

ویژگی‌های بزرگسالانی که در کودکی لوس بوده‌اند

حالا که با نشانه‌های کودکان لوس آشنا شدید، در ادامه به بررسی ویژگی‌های بزرگسالانی که در کودکی لوس بوده‌اند، می‌پردازیم.

احساس استحقاق

بزرگسالانی که در کودکی لوس بوده‌اند، اغلب احساس می‌کنند که حق دارند همه چیز طبق خواسته‌هایشان پیش برود و در غیر این صورت نارضایتی خود را نشان می‌دهند.

وابستگی به دیگران

کودکی که لوس شده باشد، در بزرگسالی هم به دیگران وابسته خواهد بود و نمی‌تواند به تنهایی از عهده کار‌ها برآید. این وابستگی، چه احساسی و چه فیزیکی، از کودکی به بزرگسالی منتقل می‌شود.

خودخواهی

بزرگسالان خودخواه اغلب تنها به نیاز‌ها و خواسته‌های خودشان توجه می‌کنند و برای دیگران اهمیت چندانی قائل نیستند.

کمبود همدلی

اگر در کودکی همه چیز برای شما فراهم شده باشد، احتمالاً یاد نگرفته‌اید که چطور نیاز‌هایتان را به درستی بیان کنید و نسبت به نیاز‌های دیگران همدلی نشان دهید.

مهارت‌های ارتباطی ضعیف

بچه‌های لوس در محیطی بزرگ می‌شوند که بیشتر به خودشان توجه می‌شود تا به دیگران. به همین دلیل، معمولاً نمی‌دانند که چطور به شکلی سالم نیاز‌ها و خواسته‌هایشان را بیان کنند که به دیگران و مرز‌هایشان احترام بگذارند.

تصمیم‌گیری‌های عجولانه

افرادی که در کودکی لوس بوده‌اند، معمولاً ارزش صبر و تحمل را درک نمی‌کنند و به همین دلیل در بزرگسالی تصمیم‌های عجولانه‌ای می‌گیرند؛ بدون اینکه به عواقب آن فکر کنند.

بی توجهی به انضباط شخصی

اگر در کودکی به شما آموزش داده نشده باشد که چگونه خودتان را مدیریت کنید و برای کار‌هایتان حد و مرز قائل شوید، ممکن است که در بزرگسالی به رعایت انضباط شخصی، مانند داشتن تغذیه سالم یا پایبندی به برنامه‌های ورزشی توجه نکنید.

منبع : بهداشت نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار