| کد مطلب: ۱۱۳۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

نکات کاربردی هنگام قطع برق در آسانسور

قطع برق در آسانسور می‌تواند تجربه ناخوشایندی باشد، اما با رعایت چند نکته ساده می‌توانید این وضعیت را تا حدودی مدیریت کنید.

نکات کاربردی هنگام قطع برق در آسانسور

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در این روز‌ها که کشورمان با کمبود برق مواجه است و برق برخی نقاط ساعاتی در روز قطع می‌شود، استفاده از آسانسور به یکی از دغدغه‌های ساکنان آپارتمان‌ها تبدیل شده است. گیر کردن در آسانسور هنگام قطع برق بی‌شک تجربه‌ای دلهره‌آور است، اما با رعایت برخی نکات و انجام اقداماتی پس از قطع برق در آسانسور می توان این تجربه ترسناک و دلهره‌آور را به سلامتی سپری نمود. در ادامه این بخش به شما خواهیم گفت پس از قطع برق و گیر کردن در آسانسور چه کنید.

آرامش خود را حفظ کنید

پس از قطع شدن برق، اگر در آسانسور گیر کرده اید، شما باید ابتدا آرامشتان را حفظ نمایید و نگران نباشید. نفسی عمیق بکشید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.

نگران خفگی نباشید

برخی افراد هنگام گیر کردن در آسانسور، احساس خفگی می کنند اما نگران نباشید اکسیژن کم نمی آورید طبق استاندارد، همه آسانسورها باید تهویه کافی داشته باشند.

نگران سقوط نباشید، سعی نکنید درب آسانسور را باز کنید

پس از قطع برق و گیر کردن در آسانسور بسیاری افراد می پندارند که با خطر سقوط مواجه شده و می کوشند هرچه سریع‌تر از آسانسور خارج شوند و درب را باز کنند، باز کردن درب از داخل آسانسور به زور باعث می شود دیگر نتوان کابین را حرکت داد و تیم نجات با مشکل روبه‌رو شود.

سعی نکنید از سقف بالا فرار کنید

دریچه سقف آسانسور فقط از بالا باز می شود اما سعی نکنید از سقف بالا فرار کنید. این اشتباه ممکن است به بهای جانتان تمام شود چون ممکن است دچار برق‌گرفتگی شوید.

با افراد خارج از کابین ارتباط بگیرید

هنگام گیر کردن در آسانسور با افراد خارج از کابین تماس بگیرید، بعضی از آسانسورها تلفن اضطراری دارند و می‌توانید از آن استفاده کنید یا با فردی از همان ساختمان یا خانواده، آتش نشانی و...تماس بگیرید.سعی کنید شارژ تلفن خود را تا زمان باز شدن درب نگه دارید. نام ساختمان و آدرس دقیق محل و شماره نگهبان یا مسئول ساختمان، تکنسین فنی آسانسورروی پنل و بالای دکمه‌های احضار یا داخل درب پنل نوشته شده است.

از انجام حرکات اضافی خودداری کنید

از انجام حرکات اضافی خودداری کنید، آرامش خود را حفظ کنید و منتظر بمانید تا شخصی یا اورژانسی هنگام قطع برق در آسانسور شما را از آسانسور نجات دهند. کف کابین بنشینید، با این کار وقتی آسانسور دوباره حرکت کرد، تعادلتان به هم نمی‌خورد.

درب برخی آسانسورها باز می شود

اگر آسانسور دارای سیستم برق اضطراری یا منبع تغذیه ی مازاد باشد، به محض قطع برق فعال شده و شما را به اولین طبقه میرساند و درب را تا حدودی باز می کند، در این زمان درب را باز کرده و از آن خارج گردید.

نکته مهم: در ساختمان هایی که خالی از سکنه هستند، از آسانسور استفاده نکنید.

منبع : نمناک

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار