| کد مطلب: ۱۱۳۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

زمان ثبت نام آزمون وکالت اعلام شد/ جزئیات

۴ مهر تا ۱۰مهر ۱۴۰۳ زمان ثبت نام آزمون وکالت است.

زمان ثبت نام آزمون وکالت اعلام شد/ جزئیات

به گزارش آرمان ملی آنلاین، آزمون وکالت در دو بخش مجزای دادگستری و قوه قضائیه برگزار می شود که مطابق معمول زمان برگزاری آزمون وکالت دادگستری و قوه قضائیه متفاوت بوده و ممکن است هر چند سال یکبار اتفاق بیافتد.

عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه در روز جمعه ۱۸ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی همچنین در مورد زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی را از ۲۸ مرداد ماه تا ۵ شهریور ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: در آزمون کارشناسی امسال رشته‌های کارشناسی به ۷۵ رشته افزایش پیدا کرده که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلای قوه قضائیه این رشته‌ها را مشاهده کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه همچنین در مورد زمان آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: آزمون امسال در روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که فرآیند ثبت نام از ۴ مهر آغاز و تا دهم مهر ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، بر اساس توافق انجام شده میان این اتحادیه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱، آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود.

تنها فارغ التحصیلان رشته های حقوق و یا رشته های مشابهی مانند فقه و حقوق، فقه و مبانی و همچنین افرادی که در حوزه های علمیه تحصیل مینمایند پس از گذراندن تحصیلات خود تا سطح خاصی مجاز به شرکت در این آزمون میباشند.

در آزمون وکالت از درس‌های حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، اصول فقه (اصول استنباط حقوق اسلامی)، متون فقه، حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین دادرسی کیفری و حقوق اساسی سوال طرح می‌شود.

آزمون وکالت دادگستری هر ساله برای اعطای پروانه وکالت به وکلا برگزار می شود افراد پس قبولی در آزمون رسمی وکالت وگذراندن دوره کارآموزی وکالت، با مراجعه به کانون وکلا طبق شرایط و قوانین مصوبه پروانه وکالت خود را اخذ می کنند.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار