| کد مطلب: ۱۱۳۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

زائران اربعین سرگردان شدند

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: زائران اربعین در تهیه بلیت قطار و هواپیما سرگردان شدند.

زائران اربعین سرگردان شدند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، فرهاد دوایی در گفت‌وگویی در خصوص مشکلات تهیه بلیت قطار برای زائران اربعین اظهار کرد: مقرر شده بود بلیت‌های قطار در بازه اربعین (۲۴ مرداد تا پایان شهریور) در بستر اینترنت باز شود و مردم بتوانند استفاده کرده و بلیت مسیرهایی مانند کرمانشاه، آبادان و اهواز را برای خروج از مرز زمینی برای عزیمت به کشور عراق خریداری کنند.

وی افزود: پیش فروش بلیت‌های قطار از روز گذشته ساعت ۹ آغاز شد، اما کلیه سایت‌ها یا قطع بود و یا اینکه سهمیه بلیت‌ها را صفر نشان می‌داد که تا کنون هیچکس نتوانسته بلیتی تهیه کند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ابراز کرد: نمی‌دانم این بلیت‌ها برای چه کسی و به چه صورت باز شده است. قرار بود بلیت‌هایی که باقیمانده در فضای آژانس‌های مسافرتی به فروش برسد، اما آژانس‌های مسافرتی هم به اتفاق تماس گرفته و گفته‌اند که هنوز نتوانسته‌ایم وارد سیستم شویم. اگر هم وارد سامانه شده‌اند، سهمیه بلیت‌ها صفر بوده است و هیچ آژانسی نتوانسته بلیتی تهیه کند.

دوایی عنوان کرد: تعجب می‌کنم که چرا راجع به این اقدام، هیچ اتفاقی رخ نداده و مردم و آژانس‌ها را دچار سرگردانی کرده‌اند. هر ساله شاهد این موضوع هستیم که سهمیه بلیت‌های قطار به اپلیکیشن‌های تهرانی داده می‌شود و برای همه مبهم است که بلیت‌ها به دست چه کسانی داده می‌شود و چرا این تعداد سهمیه بلیت به یک باره به صورت صفر نشان داده می‌شود؟

وی یادآور شد: این اقدام عجیب راه‌آهن جمهوری اسلامی متاسفانه باعث سرگردانی مردم شده است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وزیر راه اعلام کرده سهمیه پروازها برای بازه اربعین ۲ برابر خواهد شد و اعلام شده از روز سیزدهم مرداد ماه ایرلاین‌ها روی سایت خود بلیت‌ها را به قیمت مصوب به فروش برسانند، اما تا این لحظه هیچ ایرلاینی هنوز سایت خود را باز نکرده و هنوز کسی نتوانسته بلیتی به قیمت مصوب پیدا کند.

دوایی ادامه داد: سایت‌ها روی ایرلاین‌های خارجی یک سری سهمیه باز کرده‌اند و مسیر رفت مشهد به نجف را حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت زده‌اند تا بتوانند بلیت‌ ایرلاین‌های خارجی را به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یا نظارتی وجود ندارد، یا اگر نظارتی وجود دارد، گویا مسئولان تفسیر دیگری از نظارت دارند، چراکه در حال حاضر مردم سرگردان در تهیه بلیت‌های قطار و هواپیما برای اربعین هستند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به دستور اکید رئیس جمهور در خصوص اینکه باید تسهیلاتی برای زائران پیاده اربعین ایجاد شود، تا این لحظه هیچ تسهیلاتی ایجاد نشده است، تقاضا داریم مسئولان به بحث پروازها دقت بیشتری داشته باشند تا پروازهای بیشتری در مسیر نجف داشته باشیم.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار