| کد مطلب: ۱۱۳۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

۴ محدوده پایتخت در شرایط ناسالم / وضعیت شهر تهران قرمز شد

براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کل ایستگاه‌های سنجش آلایندگی روی عدد ۱۱۱ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

۴ محدوده پایتخت در شرایط ناسالم / وضعیت شهر تهران قرمز شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز - یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص (PM ۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۱۱ را نشان می‌دهد، به طوری که ۱۲ ایستگاه در وضعیت قابل قبول (زرد) و ۱۱ ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارند. همچنین در ۴ ایستگاه (ستاد بحران. منطقه ۷، شهرداری منطقه ۱۹، ژئوفیزیک. منطقه ۶ و پارک شکوفه. منطقه ۱۴) وضعیت ناسالم برای همه (قرمز) ثبت شده است.

لازم به ذکر است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته نیز روی عدد ۱۲۳ و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بر اساس گزارش کنترل کیفیت هوای تهران ایستگاه ژئوفیزیک در منطقه ۶ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضعیت ناسالم، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه سرخه حصار در منطقه ۱۳ با شاخص ۵۴ و قرار گرفتن در وضعیت قابل قبول، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند. 

تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک، ۹۷ روز قابل قبول، ۳۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم را تجربه کرده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته۸ روز هوای پاک و ۹۸ روز هوای قابل قبول، ۲۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم را تجربه کرده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار