| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

آسمان قم خاکی شد؛ افزایش دما تا ۴۵ درجه

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به ورود توده گردوخاک به استان از امروز گفت: هوای استان در هفته جاری گرم‌تر شده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر هفته به ۴۵ درجه سانتیگراد برسد.

آسمان قم خاکی شد؛ افزایش دما تا ۴۵ درجه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مهران حیدری با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده از ورود یک توده گردوخاک به شهر قم خبر داد و گفت: این پدیده همراه با وزش باد شدید از امروز آغاز شده و تا آخر وقت فردا یک‌شنبه ادامه دارد.

وی افزود: بعدازظهر آسمان قم صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بیشینه سرعت 65 کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به احتمال افزایش موقت ابر در ساعات ابتدای امشب و کاهش سرعت وزش باد گفت: حداقل دمای امروز 28 درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا هوا تا 42 درجه سانتیگراد گرم شود.

حیدری درباره اثرات این مخاطره عنوان کرد: نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش کیفیت هوا، کاهش کیفیت دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده ای و آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در صعود به ارتفاع از اثرات این مخاطره است.

وی با بیان اینکه با توجه به صدور هشدار نارنجی، رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا الزامی است، تصریح کرد: احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

مدیرکل هواشناسی قم گفت: در روزهای شنبه و یکشنبه اجرای تمهیدات لازم برای محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

وی در توضیح هشدارهای هواشناسی یادآور شد: هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای است.

حیدری با اشاره به اینکه هشدار نارنجی به معنای اقدام ضروری و احتمال زیاد خسارت گسترده است، گفت: هشدار قرمز هم به نشانه اقدام ضروری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

مدیرکل هواشناسی قم با بیان اینکه فردا سرعت وزش باد کمتر از امروز خواهد بود، اما همچنان شاهد پدیده گردوخاک خواهیم بود، گفت: پیش بینی می‌کنیم حداقل دمای هوا به 29 در جه سانتیگراد و حداکثر دما به 42 درجه سانتیگراد برسد.

 وی تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان هفته شاهد روند افزایش دما باشیم و دما به حداکثر 45 درجه سانتیگراد برسد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار