| کد مطلب: ۱۱۳۱۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

سیل در راه ۴ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از فعالیت شدید ناپایداری‌های موسمی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس خبر داد.

سیل در راه ۴ استان کشور

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از فعالیت شدید ناپایداری‌های موسمی و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در بخش‌های از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس خبر داد و بر اساس این هشدار از امروز (شنبه، ۱۳ مردادماه) تا پایان روز فردا (یکشنبه، ۱۴ مردادماه) رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس را فرا می‌گیرد.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون «سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.

مرکز ملی و پیش بینی مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده است در دوره فعالیت سامانه از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر به ویژه فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز شود.

همچنین این مرکز توصیه کرده است نسبت به «پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی» اقدام شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار