| کد مطلب: ۱۱۳۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

اسباب بازی که مجهز به هوش مصنوعی است !

اولین اسباب بازی تعاملی مجهز به هوش مصنوعی جهان با نام بابل‌پل(BubblePal) توسط شرکت اسباب‌بازی فروشی های‌وی‌وی(Haivivi) معرفی شد.

اسباب بازی که مجهز به هوش مصنوعی است !

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، اسباب‌بازی مجهز به هوش مصنوعی های‌وی‌وی با کودکان مکالمه‌های طبیعی برقرار می‌کند و نوعی همراهی عاطفی با آنها را امکان‌پذیر می‌کند.

به نقل از آی‌ای، در دنیایی که با افزایش فناوری‌های هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، شرکت‌های مختلف اسباب‌بازی‌هایی را برای کودکان معرفی می‌کنند که با هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند.

در حالی که برخی ممکن است بر این باور باشند که چنین اسباب‌بازی خطرناک است، با این حال، یک نویسنده در خبرنامه خود توضیح داده است که اسباب‌بازی‌های مجهز به هوش مصنوعی می‌توانند به اعمال و کلمات کودکان پاسخ دهند و تجربه بازی جذاب‌تر و همه‌جانبه‌تری ایجاد کنند.

به عنوان مثال، حیوانات خانگی رباتیک می‌توانند نام و ترجیحات کودک را یاد بگیرند و رفتار خود را بر اساس آنها تنظیم کنند.

فناوری شرکت جهانی هوش مصنوعی

اسباب بازی بابل‌پل با استفاده از فناوری شرکت جهانی هوش مصنوعی(AIGC) به عنوان اولین اسباب بازی تعاملی در جهان برچسب گذاری شده است.

اسباب‌بازی هوش مصنوعی با بچه‌ها تعامل دارد و با آن‌ها گفتگوهای طبیعی برقرار می‌کند و نوعی همراهی عاطفی را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه چند زبانه است و این کار را برای کودکان در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند.

این اسباب بازی یک طرح حبابی شکل جمع و جور با قابلیت‌های ارتباطی آسان دارد و تنها باید سیلیکون کروی سطح آن را فشار داد تا در مکالمه شرکت کند.

بابل‌پل مجهز به درگاه شارژ USB-C است که عمر باتری چهار ساعته آن را تضمین می‌کند.

این شرکت خاطرنشان کرد: بند سیلیکونی قابل تنظیم به آن اجازه می‌دهد تقریبا برای اتصال به هر اسباب‌بازی نرمی متناسب باشد و آن را سخنگو کند.

هنگامی که آنها به طور مداوم با کودکان درگیر مکالمه می‌شوند، دستگاه مجهز به هوش مصنوعی از طریق فناوری حافظه بیونیک یاد می‌گیرد و سازگار می‌شود.

این اسباب بازی برای کودکان بین سه تا ۱۲ سال طراحی شده است و نه تنها به سؤالات کاربر خردسال پاسخ می‌دهد، بلکه از طریق تنظیمات برنامه، شخصیت‌های اسباب‌بازی مورد علاقه او را «جان بخشی» می‌کند.

این شرکت می‌گوید که اپلیکیشن بابل‌پل شخصیت‌های کلاسیک بسیاری را ارائه می‌کند. هر شخصیت دارای صداها، داستان‌ها و شخصیت‌های بسیار معتبر است.

علاوه بر شخصیت پردازی، هدف این اسباب بازی تشویق یادگیری است. این میزبان محتوای آموزشی شخصی‌سازی شده است که به سن کاربر و علایق مختلف آن بستگی دارد.

وب‌سایت رسمی این شرکت می‌گوید: بابل‌پل منبع نهایی دانش شماست، آماده پاسخگویی به تمام سؤالات شما و تبدیل شدن به یک «دایره‌المعارف فوق‌العاده» در دسترس شماست.

فناوری دیگری که اسباب‌بازی هوش مصنوعی را تکمیل می‌کند، مدل پیشرفته زبانی بزرگ(LLM) است که به کودکان اجازه می‌دهد داستان‌های تعاملی متمایز را با همکاری اسباب‌بازی بسازند.

در این بیانیه آمده است: برخلاف گوینده‌های داستان‌های سنتی که صرفا یک متن را بازگو می‌کنند، حالت داستان‌گویی تعاملی بابل‌پل به کودک نیاز دارد تا با آن همکاری کند. این اجازه می دهد تا طرح داستان و جهان آن بر اساس ترجیحات کودک به شکل سفارشی ساخته شود.

این اسباب‌بازی امیدوار است نه‌تنها داستان‌ها را تعریف کند، بلکه آنها را به یک «تجربه‌ی بدیع» تبدیل کند تا فرآیند تفکر خلاق در کودکان را تقویت کند.

طراحی بابل‌پل با استانداردهای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مطابقت دارد و ویژگی‌های ایمنی و سازگار با پوست را در هنگام تعامل با کودکان در اولویت قرار می‌دهد. این اسباب بازی با سیلیکون مواد غذایی ساخته شده است.

های‌وی‌وی می‌گوید از نظر حریم خصوصی، تمام سوابق مکالمه فقط با رضایت والدین ذخیره می‌شوند و والدین می‌توانند هر زمان که بخواهند از طریق برنامه بابل‌پل به داده‌های فرزند خود دسترسی داشته باشند و آن‌ها را حذف کنند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار