| کد مطلب: ۱۱۳۱۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد

مقبره 2700 سالۀ یک «شاهزاده» در ایتالیا کشف شد

​پس از کشف مقبرۀ موسوم به «شاهزاده کورینالدو» در سال ۲۰۱۸، باستان‌شناسان دانشگاه بولونیا یک مقبره شاهانه جدید متعلق به قرن هفتم قبل از میلاد را در گورستان کورینالدو در استان آنکونا ایتالیا کشف کردند.

مقبره 2700 سالۀ یک «شاهزاده» در ایتالیا کشف شد

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مردمان «پیچِنِه» در اوایل عصر آهن در ایتالیا زندگی می‌کردند. آن‌ها عمدتاً در نُویلارا در شمال و بِلمونتِه در جنوب متمرکز بودند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها افراد ثروتمندی بودند و اوایل قرن هفتم قبل از میلاد با یونانیان تجارت می‌کردند. به گفته محققان، جمعیت آن‌ها جنگجو بودند و توانایی هنری بسیار کمی داشتند. در نهایت، سال ۲۶۸ قبل از میلاد، رم قلمرو آن‌ها را تصاحب کرد. 

کشف اخیر به رهبری دکتر سسیلیا کارلوروسی و ایلاریا وِنانزونی شامل یک مقبره شاهانه با عظمت قابل‌توجه می‌شود. در این حفاری‌ها یک گودال مربع به ابعاد تقریبی ۳.۸۰ در ۲.۲۰ متر پیدا شده که درون یک گودال دایره‌ای بزرگ که در اصل ۳۰ متر قطر داشته، قرار دارد. 

untitled

کلاه‌خودی که در قبر پیدا شده است

از گور این فرد بلندپایه‌ی قوم پیچنه در کورینالدو، در منطقه مرکزی ایتالیایی لو مارکه اشیائی کشف شده است. این مقبره حاوی بیش از ۱۵۰ دست‌سازه است که میان آن‌ها یک ارابه دو چرخ و مجموعه‌ی باارزشی از اشیاء برنزی چشمگیر هستند. از جمله این اشیاء می‌توان به کلاه‌خود، دیگ و ظروف متعدد تزئین‌شده اشاره کرد که نمایانگر سبک زندگی اشرافی آن دوران هستند. 

شواهد باستان‌شناسی به رابطه بین اشراف پیچنه و فرهنگ اتروسکی اشاره می‌کند که در طول تاریخ با آن‌ها تعامل و تبادل نظر داشتند. 

دست‌سازه‌های کشف‌شده در مقبره

دست‌سازه‌های کشف‌شده که شامل ظروف غذا و نوشیدنی و ظروف مخصوص ضیافت‌ها می‌شود، اطلاعات جذابی را درباره روال روزانه و عادات اعضای برجسته جامعه باستانی پیچنه ارائه می‌دهد. 

این کشف بخشی از پروژه آرکِئونِوُلا است که توسط دانشگاه بولونیا با همکاری شهرداری کورینالدو و سرپرستی باستان‌شناسی، هنرهای زیبا و منظر استان‌های آنکونا و پسارو اوربینو اداره می‌شود.

untitled

منبع : خبر فوری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار