| کد مطلب: ۱۱۳۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

این شهر ایران گرم‌ترین شهر جهان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاهی بدون هماهنگی با حوزه اداری استانداری، امروز یکشنبه خدمات ارائه دهد، تخلف کرده است. هدف این است که سیستم‌های اداری که مصرف برق بالایی دارند، به خاطر قطع نشدن برق در بخش مسکونی تعطیل باشند.

این شهر ایران گرم‌ترین شهر جهان شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از تداوم گرما در آخر هفته و صدور هشدار نارنجی طوفان گرد و خاک شدید در استان خبر داد و گفت: شهرستان طبس روز گذشته گرمترین شهر جهان معرفی شد.

جواد نخعی اظهار داشت: در روز گذشته شهرستان طبس با ۴۹ درجه گرمترین ایستگاه در بین ایستگاه‌های بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه هرچند شهداد میزان گرما به ۵۰ درجه رسیده بود، اما از آن جایی که فقط برخی از شهرستان‌های استان جزو ایستگاه‌های بین‌المللی است، طبس گرمترین نقطه را در ایران ثبت کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ایران ۲۰۰ ایستگاه هواشناسی بین المللی وجود دارد و در استان خراسان جنوبی شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، فردوس و نهبندان دارای ایستگاه بین‌المللی هواشناسی هستند و ایستگاه‌های بین المللی اطلاعاتشان برای تولید نقشه استفاده می‌شود.

تداوم گرما در استان

نخعی با بیان اینکه امروز و فردا گرمای هوا ادامه دارد افزود: پنج‌شنبه و جمعه هم افزایش نسبی دما را داریم و همچنین هشدار نارنجی باد و گردوخاک و طوفان شدید از روز گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در روزهایی که افزایش دما زیاد است به دلیل تابش زیاد خورشید توصیه می‌شود در معرض نورخورشید قرار نگیرید،گفت: در روز گذشته در بین 12 شهرستان استان خراسان جنوبی، دمای 8 شهرستان 40 درجه بود و امروز هم قاین با 22 درجه سردترین و طبس با 49 درجه گرمترین شهرستان استان است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطابق با پیش بینی ها از نیمه شهریور تا نیمه مهر، نیم تا یک درجه سلسیوس میانگین دمای هوا افزایش پیدا می کند گفت: اما برای مهر و آبان  شرایط نرمال پیش بینی شده است و انتظار داریم افزایش دمای هوا برای پاییز نداشته باشیم همچنین شرایط بارش در این فصل نزدیک به نرمال خواهد بود.  

امروز تنها نیرو‌های حوزه‌های امدادی، اورژانسی و خدماتیِ اضطراری باید سر کار حاضر باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز با تأکید بر وجود گرمای شدید هوا و اشعه ماوراء بنفش به ویژه در ساعات 9 صبح تا 16 بعد از ظهر توصیه کرد مردم استان در این ساعات از خانه خارج نشوند.

محمدعلی آخوندی از تعطیلی تمامی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها امروز 7 مرداد خبر داد و گفت: بخش‌هایی که باید کار مردم را به طور مستمر انجام دهند همانند کار‌های شیفتی اورژانس، بیمارستان‌ها، خدمات شرکت برق و آب باید فعال باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که سیستم‌های اداری فعالند مردم هم برای انجام امور اداری مراجعه دارند، تأکید کرد: تعطیلی امروز در ارائه خدمات اضطراری خللی ایجاد نمی‌کند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاهی بدون هماهنگی با حوزه اداری استانداری، امروز یکشنبه خدمات ارائه دهد، تخلف کرده است. هدف این است که سیستم‌های اداری که مصرف برق بالایی دارند، به خاطر قطع نشدن برق در بخش مسکونی تعطیل باشند.

مردم ۹ تا ۱۶ از خانه خارج نشوند

آخوندی با بیان اینکه زمانی که سیستم‌های اداری فعالند مردم هم برای انجام امور اداری مراجعه دارند، تاکید کرد: با وجود گرمای شدید هوا و اشعه ماورای بنفش به ویژه ساعت 9 صبح تا 16 بعد ازظهر تأکید می‌شود مردم از خانه خارج نشوند.

به گفته وی به دنبال گرمای شدید هوا و ضرورت صرفه جویی در مصرف برق تمامی دستگاه‌های اداری تعطیل هستند و تنها نیرو‌های حوزه‌های امدادی، اورژانسی و خدماتیِ اضطراری باید سر کار حاضر باشند.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار