| کد مطلب: ۱۱۳۰۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

عمر کمال‌گرا‌ها کوتاهتر است!

تلاش برای دستیابی به حالت ایده‌‏‌آل می‌تواند توفانی به جان سلامت روح و روان شما بیندازد و حتی به افسردگی، اضطراب، انزوا و تنهایی منجر شود.

عمر کمال‌گرا‌ها کوتاهتر است!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، تلاش برای دستیابی به حالت ایده‌‌‌آل می‌تواند توفانی به جان سلامت روح و روان شما بیندازد و حتی به افسردگی، اضطراب، انزوا و تنهایی منجر شود.

طی ۲۵ سال گذشته ایده‌‌‌آل‌‌‌گرایی در همه گروه‌‌‌های سنی افزایش یافته است.

دلیل آن، تاثیر رسانه‌های اجتماعی و مقایسه‌ای که بین خودمان و دیگران به وجود آورده و همچنین رقابتی‌تر شدن روزافزون محیط‌های کاری است.

کمال گرایی منفی نتیجه استاندارد‌های غیرواقع بینانه و خودانتقادی تخریبی است و معمولا با این احساسات همراه است که باید بی نقص باشید و انگار هیچ وقت به اندازه کافی خوب نیستید.

افراد مبتلا به کمال گرایی منفی، بر این باورند که همه چیز خارج از کنترل آنهاست، نیاز شدیدی به تایید شدن از سوی دیگران دارند و از ارزیابی‌های منفی نسبت به کار خود می‌ترسند.

افرادی که با کمال گرایی منفی دست و پنجه نرم می‌کنند، ممکن است شکست را خیلی بزرگ جلوه دهند و حتی زمانی که دیگران معتقدند موفق عمل کرده اند هم فکر کنند شکست خورده اند.

کمال گرایی منفی می‌تواند حتی طول عمرتان را هم کاهش دهد و علاوه بر ارتباط مستقیمش با افسردگی، عامل اختلالات خوردن، اضطراب و اسکیزوفرنی هم باشد.

کمال گرایی منفی فرد را بی انگیزه می‌کند، چون بر این باور است که کارش هرگز به اندازه کافی خوب نخواهد بود.

منبع : رویداد 24

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار