| کد مطلب: ۱۱۳۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

هوای قم گرمتر می‌شود؛ افزایش دما به ۴۶ درجه

مدیرکل هواشناسی استان قم از تداوم گرمای هوا خبر داد و گفت: امروز در قم حداکثر دمای هوا ۴۵ درجه سانتیگراد ثبت شده و برای فردا و پس فردا به ۴۶ درجه خواهد رسید.

هوای قم گرمتر می‌شود؛ افزایش دما به ۴۶ درجه

به گزارش آرمان ملی آنلاین مهران حیدری، با بیان اینکه از صبح جمعه افزایش گرادیان فشاری و وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت، اظهار داشت: این وضعیت تا پایان روز یکشنبه هفتم مرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش گرد و خاک مناطق مختلفی از استان قم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: بر اثر این مخاطره، نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کیفیت هوا، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب‌ زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

وی افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

مدیرکل هواشناسی استان قم به افزایش دمای استان در روزهای آینده اشاره کرد و اظهار داشت: امروز حداکثر دمای هوا 45 درجه سانتیگراد ثبت شده و برای فردا و پس فردا به 46 درجه خواهد رسید.

وی افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز پنجشنبه آسمان صاف بوده، در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک و در شب افزایش ابر رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: روز جمعه آسمان صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد و غبارآلود و در شب آسمان قسمتی تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار