| کد مطلب: ۱۱۲۹۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد

وزیر کشور شرایط زیارت اربعین را اعلام کرد/ ثبت‌نام در سماح مهم است

وزیر کشور با ارائه توضیحاتی درباره تهمیدات اندیشیده شده در خصوص برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) ارائه داد و تأکید کرد: ثبت نام در سامانه سماح برای کنترل و مدیریت راهپیمایی بسیار مهم است.

وزیر کشور شرایط زیارت اربعین را اعلام کرد/ ثبت‌نام در سماح مهم است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: اربعین از موضوعات مهم و در دستور کار است، پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های لازم در مرزها در دست اقدام بوده و کارهای خوبی صورت گرفته است. هماهنگی‌هایی هم با طرف‌های عراقی اضافه بر هماهنگی‌های قبلی لازم بود که طی سفری به منظور شرکت در اجلاس، انجام شد.

وزیر کشور اضافه کرد: امسال به خاطر گرمی هوا، نگرانی‌هایی وجود دارد که در حال تدارک و پیش‌بینی‌های لازم هستیم.

وی گفت: پارکینگ‌های داخلی پیش‌بینی و آماده شده است. در حمل و نقل عمومی درخواست داشتیم که تعدادی اتوبوس در آن سوی مرز در برخی از مسیرها مستقر شود که با موافقت طرف عراقی همراه شد. نسبت به پارکینگ‌های عراقی (گاراژها) هم صحبت شده که توسعه پیدا کند و برخی نیز آسفالت شود.

وحیدی همچنین با اشاره به امکان حضور سربازان وظیفه در راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: در سال قبل هماهنگی‌هایی انجام شد تا به آنها مجوز دادند. ان‌شاءالله بتوانیم امسال هم مجوز سربازها را با هماهنگی ستاد کل دریافت کنیم.

وزیر کشور از فعال بودن اپلیکیشن همراه در اربعین امسال نیز خبر داد و اظهار داشت: این اپلیکیشن به زوار کمک می‌کند که اگر جای خالی داشته باشند اعلام کنند و افراد دیگری را با وسیله نقلیه خود به مرز برسانند.

وی درباره اهمیت ثبت نام در سامانه سماح، یادآور شد: باید زمان حرکت و مرز خروجی و ورودی مورد نظر خود را مشخص کنند تا کنترل آن امکان‌پذیر باشد. اینکه اطلاعات کافی نداشته باشیم، برنامه‌ریزی را سخت می‌کند. لذا ثبت نام در سامانه بسیار مهم است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار