| کد مطلب: ۱۱۲۹۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

۳ روز گرمای بی‌سابقه میهمان این استان!

مدیرکل هواشناسی کردستان از افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوای استان و رسیدن به ۴۷.۵ درجه خبر داد و گفت: طی روزهای آینده ۳ روز گرمای بی‌سابقه خواهیم داشت.

۳ روز گرمای بی‌سابقه میهمان این استان!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، رحیم صدیقی با اشاره به افزایش بی‌سابقه دما و گرمای شدید هوا اظهار کرد: از امروز دمای هوا در استان تا هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه هفته بعد پیک و اوج گرما خواهد بود.

وی از افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوای استان طی روزهای آینده خبر داد و افزود: دمای هوا در روزهای آینده در کردستان گرم‌تر می‌شود، یعنی به عنوان نمونه امروز که سنندج ۳۸.۸ درجه است به ۴۳.۸ درجه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سلین اورامان به عنوان گرم‌ترین نقطه استان؛ دما ۴۲.۵ درجه بوده که به ۴۷.۵ درجه افزایش خواهد یافت. خوشبختانه با این روال، وضعیت کردستان نسبت به استانی همچون خوزستان باز بهتر است اما در مجموع شاهد گرمای بی‌سابقه خواهیم بود. در صورت قطعی برق در استان‌های دیگر، برای ما نیز تأثیر منفی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان دمای فعلی نسبت به گذشته افزایشی بوده یا کاهشی گفت: این وضعیت نسبت به تیرماه سال گذشته ۰.۷ دهم درصد و نسبت به تیرماه ۳۰ سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

صدیقی بیان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته قاملو با ۹.۷ درجه و سراب شهرک با ۱۰ درجه خنک‌ترین نقطه استان کردستان بوده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه از امروز تا روز پنج‌شنبه این هفته، به علت شرایط انتقال گرد و خاک به نیمه غربی کشور، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش می‌یابد، هشدار داد: با توجه به تداوم گرمای هوا و وزش باد در روزهای آینده، شرایط وقوع آتش‌سوزی و گسترش آن در جنگل‌های و مراتع کردستان وجود دارد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار