| کد مطلب: ۱۱۲۹۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

کمین کلاهبرداران در باشگاه‌های بدنسازی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای ۲ نفر که با روش اسکیمر بالغ بر پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

کمین کلاهبرداران در باشگاه‌های بدنسازی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت و گویی از شناسایی و دستگیری اعضای ۲ نفر که با روش اسکیمر بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و گفت این مجرمین با شیوه استخدام در بوفه باشگاه‌های بدنسازی در سطح شهر تهران اقدام به کپی کارت‌های بانکی ورزشکاران می‌کردند.

رئیس پلیس فتا پایتخت عنوان کرد: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات مالباختگان این پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران از هر زمینه‌ای برای سرقت از مردم استفاده می‌کنند، افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا پایتخت مشخص شد قربانیان این پرونده عموماً پس از خرید از بوفه باشگاه بدنسازی در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان کرد: در روند پیگیری پرونده پلیس به سرنخ‌های جدیدی رسید و مشخص شد متهمین با ترفند استخدام در بوفه در باشگاه‌های بدنسازی در محدوده تهران فعالیت خود را پیش می‌برند که با سرعت عمل پلیس شناسایی و پس از تشریفات قضائی در حالی که مشغول کپی کردن کارت‌های شهروندان بودند دستگیر شدند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه تعداد شکات این پرونده بیش از ۲۲ نفر است و همچنان نیز در حال افزایش است، ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و حتماً عملیات بانکی و وارد کردن رمز را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: مجرمین در کمین‌اند تا با هر بهانه‌ای اهداف شوم خود را عملی کنند،بسیار مراقب باشید که در دام این افراد فرصت طلب گرفتار نشوید،در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار