| کد مطلب: ۱۱۲۸۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی‌ها

حامد یزدی مهر ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هشدار داد.

هشدار مهم مدیریت بحران به تهرانی‌ها

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات شمال و شمال شرقی این استان، توصیه‌هایی را به مردم و طبیعت گردان ارائه کرد.

 حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی توام با وزش باد شدید اظهارکرد: بنا بر اعلام هواشناسی فعالیت سامانه بارشی اعم از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از روز گذشته چهارشنبه ۲۷ تیرماه آغاز و تا روز شنبه ۳۰ تیرماه ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی منطقه اثر مخاطرات مذکور، دامنه و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران تعیین شده است، گفت: از ساکنان عزیز این منطقه و همچنین گردشگران و طبیعت گردانی که قصد حضور در این مناطق را دارند می‌خواهیم به طور جدی از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر به کوهنوردان نیز توصیه کرد در مدت مذکور از صعود به ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی تا روز یکشنبه ۳۱ تیرماه شاهد بروز برخی ناپایداری ها خواهیم بود، افزود: هواشناسی نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان تهران را در تاریخ مذکور درگیر وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و به موازات آن محدودیت در دید همراه با کاهش کیفیت هوا اعلام کرده، لذا به ساکنان عزیز در این مناطق توصیه می‌شود ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج ها و دکل‌ها، لبه پشت‌بام‌ها و ... نیز هشدار داد و گفت: اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه های ناتمام و همچنین اطمینان از استحکام گلخانه ها و احتیاط در انجام امور عمرانی همواره از تاکیدات مهم مدیریت بحران در زمان احتمال وقوع باد است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار