| کد مطلب: ۱۱۲۷۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

تکذیب خبر فوت فوق تخصص نوزادان بر اثر ابتلا به تب دنگی/ عکس

شبکه بهداشت و درمان قوچان از همه افرادی که دغدغه نظام سلامت را دارند تقاضا دارد از اظهار نظرهای شتاب زده که باعث تشدید داغ فقدان ایشان برای خانواده و کادر بهداشت و درمان می شود خودداری کنند.

تکذیب خبر فوت فوق تخصص نوزادان بر اثر ابتلا به تب دنگی/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، شبکه بهداشت و درمان قوچان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای در خصوص اینکه برخی رسانه ها امروز -دوشنبه- علت فوت مرحومه دکتر محدثه خاکپور، فوق تخصص نوزادان که در حال گذراندن طرح خود در قوچان بود را "ابتلا به تب دنگی" عنوان کردند، این موضوع را تکذیب کرد.

در اطلاعیه ای که شبکه بهداشت، درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان روز دوشنبه در خصوص فوت مرحومه خاکپور صادر کرد، آمده است: "ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این همکار معزز و پزشک دلسوز، به اطلاع می رساند که اخیراً شایعاتی در خصوص فوت ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که بایستی گفت مرحومه خاکپور از حدود یک ماه پیش دچار بیماری التهاب معده ای روده ای (گاستروآنتریت) بوده‌اند و با توجه به بیماری زمینه‌ای MS که داشتند ضعف ناشی از گاستروانتریت نیز گاها باعث تشدید بیماری می‌شده که طبق پروتکل درمانی اقدام به تزریق کورتون کرده اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وی با توجه به بیماری و علی رغم توصیه مسوولان مبنی بر استفاده از مرخصی استعلاجی، از باب وظیفه شناسی اصرار داشته‌اند که در شیفتهای مقرر شخصاً حضور داشته باشند، ولی نهایتا به دلیل ضعف در اواخر خرداد ماه به اصرار سرپرستار بخش NICU و همچنین تماس شخص ایشان با سایر پزشکان اطفال، ادامه شیفتهای ایشان به دیگر پزشکان محول می شود به طوری که آخرین شیفت ایشان در خرداد ماه و قبل از تشدید بیماری بوده است.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است: طبق مستندات موجود و قابل ارائه، مرحومه دکتر خاکپور در اول تیر ماه برای استراحت به مشهد عزیمت کردند اما به دلیل تشدید بیماری در تاریخ ۱۲ تیر ماه در یکی از بیمارستان های خصوصی مشهد به دلیل التهاب در "می‌کارد همراه با نکروز میوسلولار (میوکاردیت) و افت سطح هوشیاری" بستری شدند و متاسفانه علی رغم تمام پیگیریهای انجام شده پس از چند روز به دلیل "گند خونی (سپسیس) " که نوعی التهاب است که سراسر بدن را فرا میگیرد، جان به جان آفرین تسلیم کردند.

در این اطلاعیه بیان شده است: شبکه بهداشت و درمان قوچان از همه افرادی که دغدغه نظام سلامت را دارند تقاضا دارد از اظهار نظرهای شتاب زده که باعث تشدید داغ فقدان ایشان برای خانواده و کادر بهداشت و درمان می شود خودداری کنند. "

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار