| کد مطلب: ۱۱۲۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

تهرانی‌ها مراقب باشند؛ طوفان در راه پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد، تهرانی‌ها مراقب طوفان باشند.

تهرانی‌ها مراقب باشند؛ طوفان در راه پایتخت

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: عمده پدیده وزش تندبادها می‌تواند همراه با گرد و خاک‌های محلی ناشی از بیابان‌های اطراف باشد که موجب کاهش دید می‌شود.

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: امروز صبح در استان قم به دلیل گرد و خاک، دید کاهش پیدا کرده بود، اما انتظار داریم در جنوب استان تهران با شدت بسیار کمتری این فرآیند اتفاق بیافتد و وزش باد شدیدی را بیشتر برای جنوب استان تهران شهرستان‌های ورامین، ری پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که البته شهر تهران درگیر گرد و خاک نخواهد بود، افزود: عمدتاً وزش باد شدید هرچه به سمت قم حرکت کند شاهد گرد و خاک بیشتری خواهیم بود، استان‌هایی همچون قم مرکزی گرد و خاک بیشتری خواهند داشت.

ضیائیان هشدار داد: عمده پدیده وزش تندبادها پیش از ظهر یعنی از ۶ تا ۱۲ ظهر است که می‌تواند همراه با گرد و خاک‌های محلی ناشی از بیابان‌های اطراف باشد که موجب کاهش دید می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط جوی در مناطق مستعد وقوع طوفان گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد بنابراین در این مناطق احتیاط لازم باید رعایت شود.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار