| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد

اطلاعیه تعطیلی ادارات فردا ۱۸ تیر ۱۴۰۳

بخاطر تداوم شرایط آلودگی هوای کارگروه مدیریت شرایط اضطرار آلودگی هوا، ادارات را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

اطلاعیه تعطیلی ادارات فردا ۱۸ تیر ۱۴۰۳

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم گفت: به دلیل تداوم شرایط آلودگی هوای در استان قم کارگروه مدیریت شرایط اضطرار آلودگی هوا، ادارات را در روز دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

محسن اروجی شامگاه یکشنبه گفت: با توجه به آلودگی شدید هوا، قم جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار امروز در استان برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه هوای قم امروز در شرایط بسیار ناسالم قرار داشت، افزود: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی احتمالاً فردا همین شرایط جوی در استان قم را خواهیم داشت.

اروجی ابراز کرد: بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت شرایط اضطرار آلودگی هوای قم همه ادارات استان به دستگاه‌های امدادرسان فردا دوشنبه ۱۸ تیرماه تعطیل خواهند بود.

وی بیان کرد: امروز نیز ادارات قم به دلیل شرایط آلودگی هوای قم از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام شد تا آسیب‌های کمتری به شهروندان قمی برسد

گفتنی است در طی سالهای اخیر هر سال ۷۰ روز هوای قم ناسالم داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز قم ۳۰ روز ناسالم داشته است.

ادارات استان مرکزی روز دوشنبه تعطیل شد

با توجه به تداوم شرایط ناسالم کیفی هوای استان و پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی برای روز دوشنبه ۱۸ تیرماه به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

 ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند) و بانک‌ها (به‌جز شعب کشیک) فردا دوشنبه ۱۸ تیر تعطیل خواهند بود.

امتحانات دانشگاه‌ها برقرار است

درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیر دولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی تعطیل خواهد بود.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، به‌منظور کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشا گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم می‌باشد با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده باش کامل قرار گیرند.

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار