| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

با ۴ گونه مار انسان‌خوار زمین آشنا شوید/ عکس

مارها از ترسناک‌ترین موجودات روی کره زمین هستند؛ چه کوچک و بی ضرر باشند و چه بزرگ و ترسناک، هر کسی که مبتلا به اوفیدیوفوبیا (ترس از مار) باشد، مطمئناً با دیدن آن‌ها فریاد می‌کشد. بیشتر اوقات، مردم نگران مارهای سمی هستند که در سراسر جهان زندگی می‌کنند. در حالی که مارهای سمی ممکن است جان بیشتری بگیرند، اما گروهی از مارها وجود دارند که می‌توانند انسان‌ها را زنده ببلعند!

با ۴ گونه مار انسان‌خوار زمین آشنا شوید/ عکس

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، هرچقدر هم که این موضوع عجیب به نظر برسد اما چندین گونه مار در جهان وجود دارند که توانایی خوردن انسان را دارند. علیرغم اینکه هیچ یک از این مارها سم ندارند اما از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند؛ درواقع برای اینکه مار بتواند انسان را بخورد، باید واقعاً بزرگ باشد!

تنها دو گروه از مارها بر روی کره زمین، می‌توانند به اندازه‌ای رشد کنند، که انسان‌ها را زنده ببلعند؛ این گروه‌ها بوآ و پیتون هستند. مارهای پیتون و بوآ بسیار شبیه به هم هستند، هر دو از طریق انقباض طعمه خود را می‌کشند. تفاوت آنها بیشتر در بینایی و تولید مثل است، به طوری که مارهای پیتون تخم می‌گذارند در حالی که بوآها زنده‌زا هستند.

چهار گونه ماری که می‌توانند انسان را زنده ببلعند:

مار پیتون مشبک

مار پیتون مشبک، تا به امروز، بزرگ‌ترین مار بر روی کره زمین بوده است؛ پیتون مشبک در میان سه مار سنگین زمین قرار دارد. آنها بومی جنوب و جنوب شرقی آسیا هستند و به دلیل فلس‌های طرح دار زیبا که نام خود را از آن گرفته اند، توسط انسان‌ها شکار می‌شوند. اگرچه این مارها خطرناک هستند، اما به طور مرتب به عنوان حیوان خانگی در سراسر جهان فروخته می‌شوند.

بزرگترین پیتون مشبک ثبت شده، گونه‌ای بود که در باغ وحش نگهداری می‌شد و طول آن به بیش از ۷ متر می‌رسید؛ طول پیتون‌های مشبک معمولا به بیش از ۶ و نیم متر نمی‌رسد و وزن آن‌ها نیز حداکثر ۷۷ کیلوگرم است.

موارد ثبت شده زیادی از مارهای پیتون مشبک وجود دارد که انسان‌ها را می‌کشند.

6059646

مار پیتون صخره‌ای آفریقایی

پیتون‌های صخره‌ای آفریقایی یکی از بزرگترین گونه‌های مار در جهان هستند، اگرچه طول آنها به اندازه پیتون‌های مشبک نیست. اما این مارها نیز بسیار بزرگ هستند. پیتون‌های صخره‌ای آفریقایی بیشتر در مناطق آفریقایی زندگی می‌کنند و بسته به محل زندگی خود در زیرگونه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. پیتون صخره‌ای آفریقای مرکزی بزرگترین زیرگونه است و مسئول بیشتر تعاملات خطرناک با انسان است.

پیتون‌های صخره‌ای آفریقایی می‌توانند در طبیعت تا ۳ و نیم متر طول داشته باشند، اگرچه نمونه‌های نادری از آن‌ها به طول ۵ و نیم متر نیز ثبت شده است. بزرگترین نمونه‌های این گونه می‌توانند تا ۹۹ کیلوگرم رشد کنند و می‌توانند طعمه‌های بزرگی مانند بزها و برخی از گونه‌های آنتلوپ را شکار کنند.

این گونه معمولا کودکان را برای شکار انتخاب می‌کند؛ اگرچه بزرگترین اعضای این گونه به طور بالقوه می‌توانند یک بزرگسال را بخورند.

 

6059647

مار پیتون برمه‌ای

پیتون‌های برمه‌ای مارهای شناخته شده‌ای هستند، به خصوص که محبوبیت آنها به عنوان حیوانات خانگی در طول سال‌ها افزایش یافته است. آنها به طور بومی در آسیای جنوب شرقی، به ویژه برمه، جایی که نام خود را گرفته‌اند، یافت می‌شوند. در سال‌های اخیر، پیتون‌های برمه‌ای به اورگلیدز فلوریدا وارد شده‌اند و از آن زمان تاکنون مشکلات زیست‌محیطی ایجاد کرده‌اند.

در طبیعت، پیتون‌های برمه ای به راحتی می‌توانند تا ۴ و نیم متر رشد کنند، اگرچه گونه‌هایی از آن‌ها که در باغ وحش نگهداری می‌شوند، می‌توانند بسیار بیشتر رشد کنند. بزرگ‌ترین مار ثبت‌شده ۵ و نیم متر طول داشته است.

مار پیتون برمه‌ای نسبت به همتایان خود، سابقه کمتری در مرگ و میر انسان‌ها دارد و هیچ نمونه‌ای از اینکه یک انسان را به شکل کامل بلعیده باشد، ندارد، اما این مارهای غول‌پیکر پتانسیل بلعیدن انسان را به صورت زنده دارند، البته اگرچه کوچک باشد!

6059648

مار آناکوندای سبز

آناکوندای سبز بالقوه مشهورترین مار در جهان است. فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی از این مار افسانه‌ای ساخته شده‌اند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها بیش از حد پراکنده هستند. آناکونداهای سبز بومی آمریکای جنوبی هستند و در مناطق گرم و باتلاقی در سراسر این قاره زندگی می‌کنند. از بین همه گونه‌های آناکوندا، آناکوندای سبز بزرگترین است.

آناکوندای سبز طولانی‌ترین مار زمین نیست، اما سنگین‌ترین است. طول بلندترین آن‌ها معمولاً حدود ۵ متر است، اگرچه برخی گزارش‌های غیررسمی ادعا می‌کنند که مارها تا ۹ متر طول دارند. وزن آناکوندای سبز به طور متوسط بین ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم است، اگرچه بزرگ ترین آن ها می‌تواند بیش از ۹۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

حجم زیاد و اندازه یک آناکوندای سبز آنها را به عنوان یک خطر برای انسان در صورت تهاجمی شدن شناسایی می‌کند. با این حال، با وجود اندازه آنها، موارد بسیار کمی از حمله آناکونداهای سبز به انسان که منجر به مرگ انسان شود، ثبت شده است، اگرچه این موضوع امکان پذیر است و این مارها پتانسیل بلعیدن انسان‌ها به صورت زنده را دارند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار