| کد مطلب: ۱۱۲۶۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد

کشف شهر مردگان در مصر/ عکس

به‌تازگی محققان باستان‌شناسی بعد از ۵ سال کار و تلاش در مصر توانستند «شهر مردگان» با حداقل ۳۰۰ مقبره کشف کنند.

کشف شهر مردگان در مصر/ عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، اگر فیلم جالب و پرماجرای «ایندیانا جونز» را دیده باشید، این خبر حتما شما را یاد آن انداخته است. داستان واقعی این خبر، خط داستانی فیلم‌های اسطوره‌ای هم می‌تواند باشد.

دانشمندان منطقه‌ای را در مصر کشف کرده‌اند که به علت وجود بیش از ۳۰۰ مقبره و اجساد مومیایی‌شده در آن، نام آنجا را «شهر مردگان» گذاشته‌اند.

 

6056495

این گروه تحقیقاتی حدود ۵ سال است که در این منطقه در حال بررسی هستند و سرانجام توانستند «شهر مردگان» را در شهر اسوان پیدا کنند. قدمت شهر اسوان به بیش از ۴۵۰۰ سال قبل بازمی‌گردد.

با وجود اینکه شهر اسوان قدمت بسیار طولانی دارد و یک منطقه تجاری، معدنی و نظامی است،‌ محققان هنوز نتوانسته‌اند درباره مردمی که در این منطقه زندگی می‌کردند، اطلاعات زیادی کشف کنند.

 

6056496

باستان‌شناسان در میان مقبره‌های کشف‌شده، ۳۶ مقبره کشف کردند که از آنها به مدت ۹۰۰ سال بارها استفاده شده است و در هر کدام از آنها ۳۰ تا ۴۰ جسد مومیایی‌شده وجود دارد. بیشتر این مقبره‌ها حاوی جنازه خانواده‌هایی است که احتمالا بر اثر بیماری‌های عفونی جان خود را از دست داده‌اند.

 

6056497

مسئول این تیم تحقیقاتی گفت، «این مکان، محل آرامش این مردگان است و ما پس از بررسی مومیایی‌ها و کشف داستان‌شان، آنها را دوباره به مقبره‌هایشان بازمی‌گردانیم.»

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار