| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

هشدار به مردم تهران برای جمعه ۱۶ تیر

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع باران شدید و رعدوبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

هشدار به مردم تهران برای جمعه ۱۶ تیر

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع باران شدید و رعدوبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان:

* امروز (۱۲ تیر) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،اردبیل،گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش شدید باران و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

* چهارشنبه(۱۳ تیر) در برخی نقاط شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر بارش شدید باران با احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

* پنجشنبه، جمعه و شنبه (۱۴ تا ۱۶ تیر) در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش شدید باران دور از انتظار نیست.

* طی سه روز آینده در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و کرمان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

* از امروز تا پایان هفته در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

* آسمان تهران فردا (۱۳ تیر) قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۴ تیر ) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، تا هفته سوم مرداد بارش در مرکز و غرب سواحل خزر، مناطقی از نوار شمال ‌غرب و جنوب ‌شرق کشور در محدوده نرمال خواهد بود و انتظار وقوع بارش در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس وجود دارد. دمای هوای یک ‌سوم شمالی کشور نیز طی هفته آینده نرمال و سایر مناطق کشور بیش از نرمال خواهد بود.

 بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی تا ۱۷ تیر در نوار شمالی و جنوب ‌شرق کشور بارش رخ می ‌دهد که بارش در مرکز و غرب سواحل خزر نرمال و در مناطقی از شمال ‌غرب گرایش به بیش از نرمال دارد. در مناطق محدودی از نوار شمال ‌غرب، نیمه غربی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر رخ می‌دهد. سایر مناطق کشور مطابق فصل بی ‌بارش است یا بارش موثری دریافت نمی‌کند.

بارش هفته‌های دوم تا سوم کشور معادل نرمال بلندمدت و عمدتا در سواحل خزر، شمال ‌غرب و مناطق محدودی از جنوب ‌شرق خواهد بود. در هفته‌های چهارم تا پنجم بارش در سواحل خزر در محدوده نرمال و در سایر مناطق بارش قابل توجهی رخ نمی‌دهد. بارش هفته ششم در سواحل خزر و جنوب ‌شرق در محدوده نرمال برآورد می‌شود.

 دمای هوا در یک‌ سوم شمالی کشور در محدوده نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال است که بیشترین افزایش (۳ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌ دهد. دمای هوای جنوب ‌شرق کشور، مناطقی از شمال ‌غرب و زاگرس شمالی در هفته دوم نرمال و برای سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است.

طی هفته سوم دمای شرق و نیمه شمالی کشور نرمال و سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هوای کشور برای هفته‌های چهارم تا ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار