| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

خرید PS 4 با کلاهبرداری از معلولان و سالمندان!

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری یک کلاهبردار با شگرد تعویض و سرقت کارت‌های عابر بانک به ارزش دو میلیارد ریال از افراد کم توان در گرمسار خبر داد.

خرید PS 4  با کلاهبرداری از معلولان و سالمندان!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی شامگاه گذشته با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکات فردی ناشنوا مبنی بر برداشت ۷۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.

دستگیری یکی از متهمان باند کلاهبرداری میلیاردی در تهران

براساس این گزارش، وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فرد کلاهبردار، در اطراف دستگاه‌های خودپرداز سطح شهر پرسه زده و در قالب کمک به افراد مسن و ناتوان و دارای معلولیت، ضمن سوء استفاده از اعتماد مالکان کارت‌ها، نسبت به تعویض کارت افراد، اقدام کرده و با زدن رمز اشتباه، باعث شده بود کارت‌های جعلی در داخل دستگاه ضبط شده و کارت اصلی را با اطلاع از رمز آن برداشته و محل را ترک کند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با اقدامات هوشمندانه پلیس و استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و اشرافیت اطلاعاتی کارآگاهان، باعث شد تا متهم در فاصله‌ای کوتاه شناسایی و طی یک عملیات منسجم و ضربتی در منزلش واقع در تهران دستگیر شود.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به این موضوع که متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به ۱۵ فقره کلاهبرداری مشابه از افراد مختلف با همین شیوه و شگرد اعتراف کرده است، تصریح کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای پس از تعویض کارت‌های عابر بانک، بلافاصله با کارت‌های اصلی اقدام به خرید کارت‌های هدیه و وسایل گران قیمت الکترونیکی نظیر دستگاه ۴ PS و خرید از هایپر مارکت‌ها کرده بود و از این طریق توانسته بود مبلغ دو میلیارد ریال از افراد کم توان و مسن کلاهبرداری کند.

سرهنگ کارآگاه گیلانی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی و روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان و بازگرداندن وجه برداشت شده توسط این کلاهبردار ادامه دارد.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار