| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

چرا نباید از کرم ضد آفتاب از سال پیش مانده، استفاده کرد؟

آغاز تابستان و دمای بالای هوا میلیون‌ها نفر را وسوسه می‌کند که حمام آفتاب‌ بگیرند ولی اگر این اقدام بدون انجام ملاحظات لازم انجام شود، خطراتی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است.به گفته کارشناسان، این نوع محافظت باید در تمام طول سال، حتی در زمستان و نه تنها هنگام آفتاب گرفتن، انجام شود، زیرا اشعه ماوراء بنفش برای پوست ما مضر است.

چرا نباید از کرم ضد آفتاب از سال پیش مانده، استفاده کرد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، با این حال، اگرچه استفاده از ضد آفتاب‌ها در سال‌های اخیر افزایش یافته و آگاهی فزاینده‌ای درباره آنها در حال افزایش است، اما همیشه از آنها به درستی استفاده نمی‌شود.

سونیا گالیانو، داروساز و عضو داروسازی در کالج رسمی داروسازان آویلا، توضیح می‌دهد که کرم ضدآفتاب «۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب باید بر روی پوست تمیز و خشک و به مقدار زیاد و یکنواخت مالیده شود.»

چه مقدار کرم ضد آفتاب باید استفاده کنم؟

ایده آل، از نظر علمی، استفاده از دو میلی گرم در سانتی متر مربع برای هر دو ساعت است.

خانم گالیانو برای درک بهتر، «قانون دو انگشت» را توضیح می‌دهد: «یک خط کرم را باید به دو انگشت میانی دست بمالید سپس آن را به طور کامل روی قرص صورت خود بمالید. یک خط دیگر روی همان دو انگشت کرم بمالید و سپس آن را روی بازوها و شانه، دوبار خط کرم دو انگشتی (چهار خط) هم برای تن و یک چهار خط دیگر برای هر یک از پاها لازم است.»

چند بار نیاز به استفاده از کرم ضد آفتاب دارید؟

در بسیاری از موارد، برای کسانی که حمام آفتاب می‌گیرند و یا کنار ساحل دریا هستند، پوشاندن یک بار بدن با کرم و عدم تجدید آن چندان فایده‌ای ندارد.

چون آب دریا یا حتی عرق بدن باعث می‌شود این لوسیون‌ها تاثیر کمتری داشته باشند. به همین دلیل، خانم گالیانو تاکید دارد که «کرم‌های ضدآفتاب باید هر دو ساعت، پس از هر تن به آب زدن و در صورت تعریق بیش از حد استفاده شوند.»

فاکتور محافظ (SPF) در کرم های ضد آفتاب به چه معناست؟

کرم‌های آفتاب با اعداد مختلفی شناسایی می‌شوند که برای بسیاری معنای ناشناخته‌ای دارند. از اس‌پی‌اف ۳۰،۲۰ تا ۵۰ که رقم بالاتر از ما برای مدتی طولانی‌تر در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

ضریب حفاظتی ۳۰ حدود ۳۰۰ دقیقه، یعنی حدود پنج ساعت پوست ما را محافظت می‌کند.

البته این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم بدون نگرانی و برای پنج ساعت دغدغه کرم زدن نداشته باشیم بلکه در مواردی که بدنمان با آب یا عرق در تماس زیاد باشد، کرم باید زودتر از ۵ ساعت تجدید شود.

آیا می توانیم از کرم ضد آفتاب سال گذشته استفاده کنیم؟

مانند همه محصولات، کرم های ضد آفتاب نیز تاریخ انقضا دارند ولی اگر قبلا درب آنها را باز کرده یا استفاده کرده باشیم باید از استفاده مجدد آنها اجتناب کرد.

خانم گالیانو به یورونیوز می‌گوید کرم ضدآفتاب در طول یکسال حتما خراب می‌شود چون که بارها در دمای بالا و در مقابل تابش نور خورشید رهایش کرده‌ایم. همچنین «آلودگی میکروبی» هم می‌تواند روی پوست ما تأثیر بگذارد.

کجا می توانم ضد آفتاب را دور بریزم؟

پس ما باید از شر کرم‌های منقضی شده یا کرم‌های سال پیش خلاص شویم اما آیا می‌توانیم آن را در سطل زباله بیندازم؟ این محصولات هنگامی که ارگانیک دوستدار محیط زیست نباشند، می‌توانند برای محیط زیست مضر باشند. به همین دلیل، هنگام دور انداختن آنها باید از یک سری دستورالعمل ها پیروی کنیم.

مثلا اگر بسته‌بندی پلاستیکی دارند در میان زباله‌های پلاستیکی قرار داده شود و اگر ظرف آنها شیشه‌ایست باید در کنار ظروف شیشه‌ای دور انداخته شود. اما اگر داخل آنها همچنان کرم وجود داشته باشد، بقایای آن باید در سطل زباله‌ای انداخته شود که زباله‌های آن به تصفیه‌خانه‌ها ارسال می‌شود.

منبع : خبر فوری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار