| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

وزیر آموزش و پروش در مورد حقوق معلمان چه گفت؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی ۲۶ درصد رشد پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پروش در  مورد حقوق معلمان چه گفت؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ رضا مراد صحرایی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک بسته تشویقی را برای نگهداشت بازنشستگان و افرادی که در شرف بازنشستگی هستند در وزارت آموزش و پرورش طراحی کردیم و اکنون در دولت است که اگر در دولت به تصویب برسد بستر نگهداشت معلمان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که دستورالعمل نقل و انتقال معلمان را نیز به نفع شهرهایی که کمبود معلم دارند اصلاح کردیم گفت: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه کشور در یک دهه اخیر روز به روز کمتر و کمتر شده است. در سال ۱۴۰۲ بودجه آموزش و پرورش به ۱۲.۹ رسید که این بودجه در سطح منطقه ما به طور متوسط ۱۵.۵ می‌باشد.

وی گفت: ما دائما با کسری بودجه مواجه بوده و تلاش کردیم تا آن را برطرف کنیم. با وجود تمامی این مشکلات ما ۴۷ همت مطالبات و معوقات معلمان را پرداخت کردیم. اکنون نیز ۷۳ همت کسری در وزارت آموزش و پرورش داریم. علی‌رغم تمام مشکلات موجود پرداخت معلمان حق‌التدریس ماهانه شده است و از منبع مالی وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۲۵ همت تسهیلات با سود پایین به معلمان اعطا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم. بازگشایی مدارس و بازگشت نوجوانان و جوانان به کلاس‌های درس تصمیم سختی بود که ما در آغاز سال ۱۴۰۱ گرفتیم.

وی تاکید کرد: با توجه به جنگ ترکیبی که در جامعه به راه انداخته بودند والدین از این تصمیم نگران بودند اما بالاخره ما پس از بحث‌های کارشناسی در مهرماه سال ۱۴۰۱ مدارس را بازگشایی کردیم.

وی افزود: در شرایطی که از ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ کشور وارد جنگ شناختی شده بود و نوک این حمله مدارس ما به ویژه دبیرستان‌های دخترانه بودند. با ابتکار مجلس شورای اسلامی و دولت قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس نهایی شد و یک راهبرد اثربخش برای جدا کردن صف فرهنگیان از افرادی که نسبت به وضعیت خود اعتراض داشتند بود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: یکی دیگر از چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بود که بعضا اجرای نادرست آن کامل برخی از معلمان را تلخ کرد، عدم پرداخت کافی و اجرای درست رتبه‌بندی معلمان در اسفندماه سال ۱۴۰۱ منجر به نارضایتی معلمان شد و در نهایت در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ وزیر آموزش و پرورش استعفا داد و بنده در شرایطی این وزارتخانه را تحویل گرفتم که با سه نقطه بحرانی مواجه بودیم.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار