| کد مطلب: ۱۰۹۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

با این قانون افراد زیادی رنگ بازنشستگی را نخواهند دید

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی گفت: با شرایط جدید، کارگران بازنشسته نمی‌شوند و نه تنها سازمان تامین اجتماعی نجات پیدا نمی‌کند بلکه غرق خواهد شد.

با این قانون افراد زیادی رنگ بازنشستگی را نخواهند دید

عیدعلی کریمی گفت: شرایط جدید و افزایش سن و سابقه بازنشستگی باعث کاهش ورودی بیمه‌ها می‌شود، ورودی با خروجی تامین اجتماعی همخوانی نخواهد داشت و در نهایت به ضرر تامین اجتماعی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: نمی‌توان قراردادی که چندین سال پیش با کارگر بسته شده و در آن گفته شده بعد از سی سال بازنشسته می‌شوی را تغییر داد و از افزایش سال‌های کاری حرف زد، با این کار 80 درصد کارگران رنگ بازنشستگی را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه لغو این مصوبه با یک مصوبه دوفوریتی توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح شده و امیدواریم این اتفاق بیفتد؛ چرا که خود نمایندگان هم در آن زمان نفهمیدند که چه چیزی را تصویب کردند و چه نتایجی خواهد داشت.

این فعال کارگری اظهار کرد: در حال حاضر درمان تامین اجتماعی شرایط مناسبی ندارد؛ وقتی بازنشستگی هم برای کارگران مطرح نباشد، ترجیح می‌دهند از پوشش تامین اجتماعی خارج شوند و کارفرماها هم استقبال خواهند کرد.

 وی با اشاره به بدهی دولت به تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت هنوز بدهی تامین اجتماعی را نداده اما تکالیف متعددی برای تامین اجتماعی تعریف شده و در سال‌های گذشته چندین دسته مختلف برای بیمه شدن تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار