| کد مطلب: ۱۰۸۷۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

فارس نوشت: هردقیقه یک نفر در آمریکا از جان خود سیر می‌شود!

بنابر گزارش رسانه‌ها، آمار خودکشی با سلاح گرم در آمریکا به شدت افزایش یافته و سالانه هزاران نفر در این کشور به دلیل نابرابری‌ها دست به خودکشی می‌زنند.

فارس نوشت: هردقیقه یک نفر در آمریکا از جان خود سیر می‌شود!

در سال های اخیر دسترسی آسان و عمومی شهروندان ایالات متحده آمریکا به سلاح های گرم به بلای جان مردم تبدیل شده و اسلحه های موجود در دست مردم عادی، سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد. در سال های اخیر میلیون ها فشنگ‌ در این کشور برای خودکشی و تیراندازی افسران پلیس خرج شده است. گزارشات رسمی این کشور نشان می‌دهد، اخیرا از سلاح های گرم بیشتر برای خودکشی استفاده می‌شود و به‌طور کلی میزان خودکشی در دو دهه گذشته یک سوم افزایش داشته است.

پایگاه خبری ای بی سی نیوز در این زمینه نوشت، در سال ۲۰۲۳ در کشور آمریکا بیش از ۴۰ هزار نفر در خشونت های مسلحانه کشته شده اند. در سال جاری بیش از نیمی از مرگ‌ومیرهایی که با اسلحه‌های گرم صورت گرفته است، بر اثر خودکشی بوده است.

بنابر اعلام این پایگاه خبری، به طور متوسط در این کشور روزانه ۱۱۸ مرگ با اسلحه‌ گرم ثبت می‌شود و بر اساس آمارهای رسمی از میان جان باختگان سال 2023، ۱۳۰۶ نفر نوجوان و ۲۷۶ نفر کودک بودند.

خودکشی‌هایی که با اسلحه گرم در سال جاری ثبت شده‌اند، به‌طور میانگین معادل ۶۶ مورد خودکشی در روز است یعنی تقریبا هر یک دقیقه‌ای که شما مشغول زندگی روزه‌مره تان هستید، آن طرف دنیا یک نفر با دست خودش به زندگی‌اش پایان می‌دهد. همچنین در این میان حدود 2 هزار نفر قربانی تیراندازی افسران پلیس بوده‌اند.

اکثر این مرگ‌ها و خودکشی‌های انجام شده با سلاح گرم در ایالت های تگزاس، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، ایلینویزچ و لوئیزیانا رخ داده است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا، میزان مرگ‌ومیر به دلیل خودکشی در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است. به‌طور کلی سالانه بیش از نیمی از ۵۰ هزار خودکشی این کشور با اسلحه انجام می شود.

بنابر گزارش جدید پایگاه خبری نیویورک تایمز، میزان خودکشی به‌طور کلی در دو دهه گذشته یک سوم افزایش یافته است و از سال ۲۰۱۹ تاکنون نیز خودکشی با اسلحه گرم ۶۶ درصد افزایش داشته است.

تمایل به خودکشی ناشی از چیست؟

آمارهای رسمی حاکی از آن است که نرخ خودکشی در همه مناطق آمریکا افزایش یافته است اما در برخی از گروه‌های قومیتی و نژادی این افزایش به طور قابل توجهی شدیدتر بوده است. به عنوان مثال، مردم سرخ‌پوست آمریکا و بومیان آلاسکا بیشترین سهم را در آمارهای خودکشی این کشور دارند. 

سارا برد شارپس مدیر ارشد تحقیقات جلوگیری از خشونت با اسلحه آمریکا، در این زمینه اظهار کرد: افزایش خودکشی در میان جوامع بومی سرخ‌پوست آمریکا و آلاسکا می‌تواند ناشی از نابرابری‌ها و عدم دسترسی کافی به خدمات حوزه سلامت روان باشد.

بنابر گزارش نیویورک تایمز، محققان بعد از تجزیه و تحلیل این موضوع بیان کردند که انزوای اجتماعی، روابط ناسالم، مواد مخدر و الکل از عوامل تاثیر گذار در وقوع خودکشی هستند. کارشناسان معتقدند که افزایش فروش اسلحه نیز تاثیر به‌سزایی در افزایش مرگ‌ومیرها دارد.

مایکل آنستیس مدیر اجرایی مرکز تحقیقات خشونت با اسلحه در نیوجرسی، در این زمینه اظهار کرد: «وقتی سلاح به طرز زیادی در دسترس عموم باشد، طبیعی است که خودکشی با سلاح گرم نیز بیشتر ‌شود.»

وی افزود: «در سال‌های اخیر اکثر کسانی که اسلحه خریداری می‌کنند، برای خودکشی این خرید را انجام می دهند.»

ویوک مورتی یک جراح عمومی در ایالات متحده در یک بیانیه خبری گفت: «گزارشات امروز بیانگر عمق بحران سلامت روان در آمریکا است. این روزها سلامت روان به چالش مهمی در سلامت عمومی و اجتماعی تبدیل شده است. بسیاری از مردم و خانواده‌ها زندگی را با رنج‌های بسیاری به سر می‌برند و احساس تنهایی می کنند.»

در ایالات متحده به راحتی نمی‌شود بساط خودکشی و مرگ‌ومیر با اسلحه را در سطح شهر جمع کرد چرا که دسترسی به آن آسان است.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار