۸ هزار نیروی امدادی جذب هلال احمر شدند
با تلاشهای رئیس جمعیت هلال احمر، اخذ مجوز سالیانه ۲۰۰ نفر نیروی امریه از بین امدادگران و نجاتگران فعال جمعیت محقق شد و این تلاشگران میتوانند از این پس خدمت سربازی خود را در جمعیت هلال احمر انجام دهند.
معاونت منابع انسانی جمعیت هلال احمر با تدوین آیین نامه اداری استخدامی و انعقاد جذب 8 هزار نیروی امدادی، گام مهمی در راستای چابک سازی جمعیت برداشت.
امیر جبلی، سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی در مورد اهم اقدامات اداره کل منابع انسانی و تحول اداری گفت: تدوین آیین نامه اداری، استخدامی، تشکیلاتی جمعیت پس از سالیان متمادی و تصویب آن در شورای عالی جمعیت مهم ترین اقدامیبود که در ماههای اخیر با جدیت پیگیری شد تا امور مربوط به منابع انسانی جمعیت هلال احمر، سامان یابد.
جبلی ادامه داد: پیگیری اخذ دومین مصوبه یکصدو پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی با موضوع مفاد مصوبه مندرج در بند (2) این نامه به سایرنجاتگران و امدادگران فعال واجد شرایط سازمان امداد و نجات و قرارگیری افراد موصوف تحت پوشش شرکت خدماتی منتخب و ذی صلاح که مجموعاٌ در اجرای کامل دو مصوبه مذکور قریب به ۸۰۰۰ نفر از نجاتگران کارآزموده جمعیت از ثبات شغلی و معیشت ماهیانه برخوردار خواهند شد.
وی افزود: در راستای تکالیف واگذار شده، استقرار کامل اطلاعات کارمندان جمعیت در سامانه پاکنا (کارمند ایران ) در سازمان اداری و استخدامی کشور و به روز آوری آن در اجرای تکالیف بودجه ای مصوب در قانون بودجه سالیانه کل کشور انجام شد.
جبلی ادامه داد: همچنین پیگیری تصویب نظامات پرداخت حقوق و جبران خدمت کارمندان جمعیت در شورای حقوق و دستمزد و برگزاری جلسات تخصصی با مدیران مرتبط در سازمان اداری و استخدامیکشور صورت گرفت.
سرپرست معاونت منابع انسانی و پشتیبانی با بیان سایر اقدامات این معاونت در دو سال اخیر گفت: انعقاد قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات با هدف تقویت ناوگان خودرویی امداد و نجات، انعقاد قرارداد جذب ۸۰۰۰ نفر نیروی امدادی، پشتیبانی از مراسم پیاده روی اربعین در دوسال اخیر و ارسال محموله کمکهای بشردوستانه ایران به غزه از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در ماههای اخیر بود.
وی در خصوص فعالیت های انجام شده مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات، آمار و امنیت مجازی نیز گفت: تعیین خط مشی و چشم انداز، اهداف کمی و کیفی و برنامه ریزی به منظور عرضه خدمات الکترونیکی، کار از راه دور و اجرای سیاست های کلان جهت دستیابی به اهداف تحول دیجیتال، یکپارچهسازی و هوشمندسازی فرآیندها در جهت ارتقای کمی و کیفی در راستای مأموریتهای محوله به جمعیت هلال احمر، ایجاد سیستمهای پشتیبانی تصمیم، جهت تسهیل در تصمیم گیریهای کلان، استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا در جهت تشخیص سریع حوادث و تسریع و تسهیل در پاسخگویی متعهدانه، منطقی و با برنامه به نیازها و درخواست های سایر حوزهها با موفقیت در این مدت زمان به سرانجام رسید.
جبلی توضیح داد: همچنین تبادل اطلاعات با سایر دستگاههای اجرایی در قالب 30 سرویس، اتصال سامانههای برخط به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، احداث دیتا سنتر جمعیت، احداث مرکز پایش و پردازش اطلاعات سوانح، راه اندازی سامانه یکپارچه درمان و توانبخشی، طراحی پلتفرم هلال من جهت ارائه خدمات مطلوب به اعضای داوطلب و جوان، ارتقا سامانه خدمات اجتماعی، راه اندازی و استقرار سامانه اتوماسیون اداری به صورت یکپارچه در سطح کشور و افزودن 30 مرکز جدید به شبکه گسترده جمعیت هلال احمر نیز در این مدت انجام شد.
ارسال نظر