| کد مطلب: ۱۰۷۷۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

چه چیزی بیماری قلبی تان را خطرناک می کند؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانبا بیان اینکه یکی از چهار علت اصلی مرگ در بین بیماریهای غیرواگیر در جهان مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی با ۱۹ میلیون مرگ در سال است، گفت: پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می شود.

چه چیزی بیماری قلبی تان را خطرناک می کند؟

به گزارش وبدا، دکتر سید محمد طباطبایی با اشاره به اهمیت بیماری‌های غیرواگیر (NCDs) گفت: مرگ ۴۲ میلیون نفر در جهان، همچنین ۱۷ میلیون مرگ پیش از ۷۰ سالگی ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است. وی با بیان اینکه یکی از چهار علت اصلی مرگ در بین بیماریهای غیرواگیر در جهان مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی با ۱۹ میلیون مرگ در سال است، تصریح کرد: پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می شود. یکی دیگر از این چهار علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماریهای کلیوی با ۳ میلیون مرگ در سال هستند.

طباطبایی با بیان اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند و سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آنها پیشگیری می کند، افزود: این دو بیماری به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماریها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماریهای خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهارداشت: این دو بیماری به همراه عوارض بسیار شایع آن همچون حملات قلبی، سکته های مغزی و نارسایی پیشرفته کلیه، دیالیز و قطع عضو، هزینه های سنگینی را به بیماران، خانواده ها، جامعه و دولت تحمیل می کنند. از طرفی مشخص شده که پیشگیری سطح دوم یعنی شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان این دو بیماری، می تواند روند پیشرفت آن را تضعیف کند. زندگی هزاران نفر و تعداد بیشتری از خانواده ها را نجات دهد و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی کند.

وی با اشاره به بدون علامت بودن پر فشاری خون و دیابت و عوارض جدی ناشی از عدم تشخیص و درمان به موقع آن، گفت: این امر، ضرورت طراحی و اجرای مداخلات اثربخش برای حساس سازی جامعه نسبت به موضوع را نشان می‌دهد.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار