| کد مطلب: ۱۰۷۷۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

افزایش ۱۱ درصدی مرگ با برق‌گرفتگی!

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد : از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال ۷۰ نفر به دلیل فوت ناشی از برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۱ درصدی مرگ  با برق‌گرفتگی!

در۶ ماهه نخست سالجاری ۷۰نفر به دلیل فوت ناشی از برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که تعداد فوت ناشی ازبرق گرفتگی۶۳ نفر بود، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش تاکید شده است فوت ناشی ازبرق گرفتگی از فروردین تا شهریور ماه امسال ۶۸ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۶۳ نفر فوت ناشی از سوختگی ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان۶۱ مرد و ۲ نفر زن بودند.

بنابر این گزارش، از آنجا که مطابق آمارها تعداد تلفات برق گرفتگی در سال های اخیر روندی افزایشی داشته و در سال گذشته(۱۴۰۰) به بیشترین میزان خود در ۱۱ سال اخیر(از سال۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۰) رسیده است؛ همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای سرد سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، سازمان پزشکی قانونی با ارائه توصیه هایی از هموطنان می خواهد، حتما اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم های سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند.

بررسی های انجام شده در سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که اغلب این حوادث به دلیل عدم آشنایی با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و نیز بی توجهی به اصل کلی برق گرفتگی(یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین) رخ می دهد.

 
منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار