| کد مطلب: ۱۰۷۵۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

این شهر ایران، ۱۷ سال است که اسیر خشکسالیست!

استاندار سمنان با بیان اینکه بحران کم‌آبی یکی از مشکلات این استان است گفت: استان سمنان ۱۷ سال با خشکسالی مواجه است.

این شهر ایران، ۱۷ سال است که اسیر خشکسالیست!

محمدرضا هاشمی شامگاه گذشته در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط و در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: میزان بارندگی هر سال در استان کاهش می‌یابد و این استان با مشکل کم آبی مواجه است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود ادامه داد: هم در حوزه روستایی و هم در حوزه شهری پرت آب در استان وجود دارد و باید از این پرت جلوگیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته این استان با تنش آبی شدید مواجه بود افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم و همچنین دستگاه‌های اجرایی و وارد شدن چاه‌های دستگاه‌های اجرایی به مدار برای استفاده شرب از تنش آبی تابستان عبور کردیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه پیگیری تأمین آب پایدار اولویت مطالبات مردم استان سمنان است؛ گفت: این مطالبه در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان مطرح می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به دنبال توسعه سطح نیستیم و نیاز است تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد؛ تصریح کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری باید به جد پیگیری شود و با اجرای این طرح‌ها باید بهره‌وری نیز بالا رود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید آبی که از زمین استحصال می‌شود از روش درست و با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری به کار گرفته شود تا با استفاده بهینه از منابع آبی به تولید در بخش کشاورزی بپردازیم.

استاندارسمنان با تأکید بر اینکه در بخش کشاورزی باید به دنبال محصولات کم‌آب‌بر باشیم افزود: تولید محصولات کم‌آب‌بر هم در حوزه محصولات باغی و هم زراعی باید پیگیری شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان گرمساری و آرادانی نیز باید تأمین شود، گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ کشاورز در شهرستان گرمسار و آرادان فعالیت دارند و در حوزه کشت پاییزه نیز در این شهرستان‌ها، آب مصرفی آنها باید مدیریت و تامین شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است تا آب شرب روستاهای حوزه سد کالپوش تأمین شود افزود: تأمین آب شرب و کشاورزی روستاهای کنار سد کالپوش اولویت است.

استاندار سمنان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا ۱۵ دی‌ماه چاه‌های در اختیار خود را به کنتور هوشمند مجهز کنند. نصب کنتور هوشمند با هدف افزایش مدیریت مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار