| کد مطلب: ۱۰۶۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

کدام رشته‌ها از شاخه کار و دانش حذف شدند؟

ثبت نام برخی از رشته‌های کار و دانش در پایه دهم به دلیل اشباع آن‌ها در بازار کار متوقف شده است.

کدام رشته‌ها از شاخه کار و دانش حذف شدند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه هدف گذاری کردیم تا مهر امسال سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با دو درصد رشد به ۴۱.۵ درصد برسد، از حذف برخی رشته‌ها در شاخه کار و دانش هنرستان‌ها خبر داد.

محمد مهدی کاظمی، همزمان با روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه برای مهر امسال هدف گذاری کردیم تا سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با دو درصد رشد به ۴۱.۵ درصد برسد، اظهار کرد: در برگه هدایت تحصیلی امسال عنوان این رشته‌ها، «فنی و حرفه‌ای» و «کار و دانش» ذکر شده است. در واقع شاخه این رشته‌ها شاخه فنی حرفه‌ای و کار و دانش است ولی در فرم هدایت تحصیلی ضوابط این دو رشته یکسان شده است و از سال آینده فرم هدایت تحصیلی این دو رشته یکی می‌شود.

 وی توضیح داد: در حال حاضر طبق ضوابط موجود، شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش به صورت مجزا وجود دارد اما برخی از رشته‌ها از مجموعه کار و دانش حذف شده است و رشته جایگزین آن در شاخه فنی و حرفه‌ای  وجود دارد. بنابراین در برخی از رشته‌های حذف شده از مجموعه‌ کار و دانش، پذیرش متوقف شده است و این رشته‌ها به هیچ عنوان پذیرش نخواهند داشت. ثبت نام برخی دیگر از رشته‌های کار و دانش در پایه دهم نیز به دلیل اشباع آن‌ها در بازار کار متوقف شده است اما رشته جایگزین آن در فنی حرفه‌ای وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش علت این کار را اینطور بیان کرد: علت این حذفیات و توقف در پذیرش استانداردهای مد نظر در قانون نظام جامع فنی و حرفه‌ای است. استانداردهای تعریف شده در سازمان فنی و حرفه‌ای تغییر کرده است. بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای استاندارد و رویکرد برخی شایستگی‌ها تغییر کرده است و به تبع از آنجا که برخی رشته‌ها جوابگوی نیاز بازار کار نبودند، از این رو این حذفیات را انجام دادیم.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار