| کد مطلب: ۱۰۶۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

این گروه از یارانه بگیران منتظر افزایش رقم یارانه باشند

در مرحله جدید اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه است.

این گروه از یارانه بگیران منتظر افزایش رقم یارانه باشند

به گزارش آرمان ملی آنلاین- علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیک اظهار داشت: از ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از طرح کالابرگ، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود.

وی با بیان این‌که پرداخت یارانه برای جبران افزایش قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی با حجم مشخص تمرکز دارد، افزود: در مرحله جدید، میزان اختلاف تورّمی کالاهای اساسی از سال ۱۴۰۱ بدون سقف ۸۰ هزار تومان برای مردم شارژ می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون نزدیک به ۹۰ هزار فروشگاه در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی همراهی دارند و توزیع قابل قبولی شکل گرفته است.

عسگریان اظهار کرد: آموزش، تجهیز و اتصال فروشگاه‌ها با شرکت مجری طرح و بانک‌های عامل صورت گرفته است و هدف‌گذاری دسترسی آسان و سریع مردم بود.

 وی با تأکید بر این‌که تورّم ایجادشده توسط کالابرگ الکترونیکی جبران می‌شود، گفت:‌ شرط بهره‌مندی در مرحله جدید به ۵۰ درصد کاهش یافته است که افزایش آزادی عمل مردم در آن دنبال می‌شود.

معاون وزیر کار با بیان این‌که دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و خانوارهای کم‌درآمد در این خصوص حمایت می‌شوند، افزود: با توجه به تعیین میزان سبد غذایی از نظر حجم و قیمت براساس میزان تورّم مبلغی بدون سقف برای مردم شارژ می‌شود.

عسگریان تأکید کرد: در خصوص موضوع گرانی هم سازمان‌های نظارتی و تعزیرات باید برای اجرای مطلوب و اثرگذار طرح کالابرگ الکترونیکی ورود کنند.

وی گفت: جلوگیری از افزایش تورّم از برنامه‌های اصلی دولت است و در ماه‌های آتی دهک‌های دیگر هم مشمول این طرح خواهند شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه دهک اول ۲۹ میلیون نفر را شامل می‌شود و در ادامه با استفاده از پایگاه اطلاعاتی رفاه ایرانیان دهک‌بندی به‌ جای خانوار بر اساس تعداد نفرات صورت می‌گیرد.

عسگریان گفت: همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار