| کد مطلب: ۱۰۶۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

خواص بی‌نظیر خربزه

آرمان ملی : خربزه به‌دلیل داشتن فیبر بالا و اثرات خنک‌کنندگی، حرکات دستگاه گوارش به‌ویژه روده‌ها را تنظیم می‌کند و نقش موثری در دفع سنگ کلیه دارد.

خواص بی‌نظیر خربزه

انواع ویتامین‌های  A، D، C، K  و E هم‌چنین سلولز، فیبر، پتاسیم، فسفر و کلسیم در خربزه یافت می‌شود؛ این میوه تابستانی با تحریک گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی را تقویت و با عفونت‌های داخلی بدن مبارزه می‌کند. علاوه بر این وجود آنتی‌اکسیدان‌، خربزه را به یک خوراکی مناسب برای پیشگیری از پیری زودرس و سرطان تبدیل کرده است. مصرف خربزه راهکاری مؤثر برای داشتن قلبی سالم و دوری از سکته قلبی است.

 

 تنظیم فشارخون

از آنجا که خربزه حاوی حجم پایینی از سدیم و حجم بالاتری از پتاسیم است و فیبر غذایی بالایی را هم در خود جای داده، بنابراین مصرف آن می‌تواند به تنظیم فشارخون کمک کند. در فصل تابستان حتما به‌صورت روزانه خربزه مصرف کنید.

 

کمک به کاهش وزن

خربزه آب فراوانی را در بافتش جای داده است و مصرف آن کالری محدودی به بدن می‌رساند. از این‌رو، افرادی که در رژیم کاهش‌وزن هستند، می‌توانند از خربزه به‌عنوان یک میان‌وعده کم‌کالری و مغذی کمک بگیرند.

 

 

 تنظیم قند خون

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از مصرف خانواده ملون‌ها به بهانه قند بالای آن‌ها خودداری می‌کنند. مصرف متعادل خربزه نه‌تنها باعث افزایش قندخون نمی‌شود بلکه به‌دلیل داشتن فیبر و آب فراوان می‌تواند به تنظیم قندخون هم کمک کند. 

 

افزایش قدرت سیستم ایمنی

از آنجا که خربزه دارای مقادیر قابل‌توجهی از ویتامین  C، ویتامین B ۶، اسید پانتوتنیک و پتاسیم است، بنابراین مصرف منظم خربزه می‌تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و بهبود خون‌رسانی در بدن کمک کند. توصیه می‌شود خربزه را در میان‌وعده عصرگاهی روزانه‌تان قرار دهید.

 

تنظیم کلسترول خون

خربزه دارای کالری پایین و فیبر غذایی بسیار بالایی است. مصرف روزانه خربزه می‌تواند از طریق کاهش سطح LDL خون به پیشگیری از بالارفتن کلسترول خون کمک کند و راهی برای تنظیم سطح کلسترول خون، به‌خصوص در بیماران قلبی‌‌و‌عروقی باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار