| کد مطلب: ۱۰۶۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

زردچوبه می‌تواند زندگی شما را نجات دهد!

آرمان ملی : زردچوبه گیاهی گلدار است که با نام علمی Curcuma longa شناخته می‌شود.

زردچوبه می‌تواند زندگی شما را نجات دهد!

یکی از اعضای خانواده زنجبیل، ریزوم (ریشه) گیاه زردچوبه است که در پخت و پز و همچنین رنگرزی استفاده می‌شود. این گیاه چند ساله در هند رشد و پرورش می‌یابد و برای زنده ماندن به دمای متوسط حداقل 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) نیاز دارد.

ماده اصلی زردچوبه

ماده موثره (بخشی از ماده‌ای که اثر شیمیایی یا بیولوژیکی ایجاد می‌کند) در زردچوبه کورکومین نام دارد. کورکومین یک ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان قوی با آزمایشات بالینی است که نتایج مثبتی را برای درمان افسردگی، سرطان و بیماری‌های قلبی نشان می‌دهد.

مفید برای دندان‌ها

آیا می‌دانستید مسواک‌زدن با زردچوبه دندان‌ها را سفید می‌کند؟ زردچوبه برای قرن‌ها در بهداشت دندان در پزشکی آسیایی مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین به‌عنوان پیشگیری از التهاب لثه شناخته شده است.

یک ادویه قوی

 به یاد داشته باشید، زردچوبه یک ادویه قوی است. ران مرغ پخته شده در فر که با زردچوبه و سایر ادویه‌های گرم مالیده شده است، خوشمزه است!

ضدالتهاب

یکی از قدرت‌های فوق‌العاده زردچوبه خاصیت ضدالتهابی آن است. این باعث شده است که متخصصان رژیم غذایی وارد قطار زردچوبه شوند و یک نوشیدنی سم زدا تولید کنند. اگر با زانو درد، آرتریت یا التهاب سر و کار دارید، مکمل زردچوبه تورم و درد را کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است از آسیب سلولی محافظت کند. برای بهترین نتیجه به دنبال کپسول‌های 500 میلی‌گرمی با حداقل 95 درصد کورکومینوئید باشید.

خاصیت سم‌زدایی

آیا می‌دانستید که کشف شده است که زردچوبه خاصیت ضدسم دارد؟ ترکیب تورمرون که از زردچوبه به دست می‌آید، به‌عنوان یک ضد سم برای  jararacussu، یکی از سمی‌ترین افعی‌های گودال آمریکای جنوبی عمل می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار