| کد مطلب: ۱۱۳۹۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مسواک بزنید، سرطان نمیگیرید!

مطالعه جدید ارتباط بین باکتری‌های دهان و سرطان را نشان می‌دهد.

مسواک بزنید، سرطان نمیگیرید!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پزشکان مدت‌هاست می‌دانند که باکتری‌های مضر بیماری لثه می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و کارسینوم سلول‌های سنگفرشی سر و گردن را افزایش دهند.

تاکنون، کارشناسان مطمئن نبودند که کدام باکتری‌های خاص در دهان با سرطان مرتبط هستند.

دانشمندان آمریکایی اکنون بیش از یک دوجین نوع باکتری در دهان را کشف کرده‌اند که می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

آن‌ها استدلال می‌کنند که یافته‌های آن‌ها اهمیت بهداشت دهان و دندان خوب، از جمله مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک را برجسته می‌کند.

اما طبق یک نظرسنجی قبلی، بیش از یک سوم بزرگسالان بریتانیایی ادعا می‌کنند که هرگز نخ دندان نمی‌کشند.

پروفسور ریچارد هیز، نویسنده مطالعه، از دانشگاه نیویورک (NYU)، گفت: «نتایج ما دلیل دیگری برای حفظ عادات خوب بهداشت دهان و دندان ارائه می‌دهد. مسواک زدن دندان‌ها و نخ دندان کشیدن ممکن است نه تنها به جلوگیری از بیماری پریودنتال کمک کند، بلکه ممکن است از سرطان سر و گردن نیز محافظت کند.»

هر ساله حدود ۱۳۰۰۰ مورد جدید سرطان سر و گردن وجود دارد - یا ۳۵ مورد در روز - و کارشناسان هشدار می‌دهند که این تعداد هر دهه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

علائم می‌توانند ظریف باشند، به این معنی که اغلب در مراحل بعدی تشخیص داده می‌شوند.

بیش از ۳۰ ناحیه در سر و گردن وجود دارد که تومورها می‌توانند در آن ایجاد شوند، تقریبا ۹ مورد از ۱۰ سرطان سر و گردن در سلول‌های سنگفرشی شروع می‌شوند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار