| کد مطلب: ۱۱۳۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

هشدار؛ شیوع دوباره یک بیماری کشنده

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (Africa CDC) روز گذشته (سه‌شنبه) شیوع بیماری «ام پاکس» که قبلا آبله میمونی نامیده می‌شد را «فوریت بهداشت عمومی امنیت قاره‌ای» اعلام کرد.

هشدار؛ شیوع دوباره یک بیماری کشنده

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا (Africa CDC) روز گذشته (سه‌شنبه) شیوع بیماری «ام پاکس» که قبلا آبله میمونی نامیده می‌شد را «فوریت بهداشت عمومی امنیت قاره‌ای» اعلام کرد.

تدکتر «ژان کاسیا»، مدیرکل برترین نهاد بهداشت عمومی این قاره گفت: «اعلام شیوع ام پاکس به عنوان یک اورژانس بهداشت عمومی امنیت قاره‌ای خوشحال کننده نیست. این یک مسئولیت است و ما متعهد به دریافت واکسن هستیم.»

کاسیا از دولت‌های آفریقایی خواست تا با آن‌ها در کاهش شیوع ام پاکس همکاری کنند.

این سازمان بهداشت آفریقا متعهد به برگزاری جلسات توجیهی هفتگی برای به روز رسانی عمومی در مورد تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

به گزارش آناتولی، این بیماری که از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود از ابتدای سال ۲۰۲۴ در بیش از ۱۰ کشور آفریقایی گزارش شده است و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را تشکیل می‌دهد.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ام پاکس باعث ایجاد بثورات و علائم شبیه آنفلوآنزا می‌شود.

افزایش موارد ابتلا به ام پاکس در ۲۰۲۲ در اروپا و ایالات متحده و خارج از مناطقی که این بیماری در آن‌ها بومی است، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا در ژوئیه ۲۰۲۲ یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین‌المللی اعلام کند؛ بالاترین زنگ خطری که می‌تواند به صدا درآید. با این حال، این هشدار در ماه مه ۲۰۲۳ به پایان رسید، اما این سازمان به مردم توصیه کرد که همچنان مراقب باشند.

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار