| کد مطلب: ۱۰۸۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

وضعیت سلامت ۸۵ میلیون ایرانی ثبت شد

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اطلاعات اولیه سلامت ۸۵ میلیون ایرانی در پرونده الکترونیک سلامت ثبت است، گفت: البته این موضوع اصلا به معنای تکمیل بودن پرونده هر فرد نیست چراکه پرونده الکترونیک سلامت ۴ ورودی دارد که برای کامل شدن آن لازم است اطلاعات به شکل کامل از هر ۴ مبداء به ثبت برسد؛ موضوعی که هنوز به شکل ۱۰۰ درصد محقق نشده است.

وضعیت سلامت ۸۵ میلیون ایرانی ثبت شد

دکتر سیدرضا مظهری با تاکید بر اینکه پرونده سلامت الکترونیک شهروندی یک خروجی از یک فرایند بلند مدت است، تصریح کرد: پرونده سلامت الکترونیک یک خروجی از کارهایی است که باید انجام شود. در واقع ۴ دسته فرایند برای مبادی ورودی پرونده الکترونیک سلامت باید دنبال شود تا این پرونده به معنای واقعی خود نزدیک شود.

او در توضیح این موضوع، گفت: مبداء ورودی اول، آن دسته اقداماتی است که در حوزه سرپایی شامل نسخه نویسی و نسخه پیچی اتفاق می‌افتد. اگر تمام این خدماتی که انجام می‌شود به شکل الکترونیک وارد یک پایگاه اطلاعاتی شود، می‌تواند اولین مبداء پرونده الکترونیک سلامت را بسازد. هرچه این فرایند با مشکل و از هم‌گسیخته و یا با ثبت اطلاعات ناقص باشد، پرونده الکترونیک سلامت هم مشکلات بیشتری خواهد داشت.

مظهری گفت: در واقع در مبداء ورودی اول که بخش سرپایی است بیش از ۶۵ استارتاپ و سامانه‌های مختلف در حوزه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی کار می‌کنند و روز به روز هم بر تعداد آنها اضافه می‌شود.

مظهری با اشاره به اینکه ارائه خدمات در حوزه نظام مراقبتی بهداشتی به شکل فعال عمل نکرده است، بیان کرد: پایگاه‌های بهداشتی ذیل مراکز جامع خدمات سلامت شهری تشکیل شده است اما این پایگاه این توان را نداشته که برای تمام ۱۲ تا ۱۵ هزارنفر تحت پوشش خود، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهد. از طرفی با توجه به اینکه در حوزه شهری مهاجرت‌ها هم اتفاق می‌افتد و حجم نقل و انتقالات در بلوک‌های جغرافیایی بالا است، کارِ شناسایی هم سخت‌تر است. البته در این جا هم موضوع واکسیناسیون مستثنی است چراکه همه بچه‌ها باید واکسن دریافت می‌کردند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار