| کد مطلب: ۱۱۴۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

نکات طلایی برای افزایش ماندگاری ادکلن مردانه

استفاده از عطرهایی با رایحه های بی نظیر، می تواند برای افزایش اعتمادبه نفس افراد و احساس آرامش برای اطرافیان بسیار موثر باشد؛ حال اگر این عطر دارای ماندگاری بالایی باشد، خود به منزله یک سرمایه گذاری دلچسب محسوب می شود.

نکات طلایی برای افزایش ماندگاری ادکلن مردانه

باتوجه به این که ممکن است برخی از افراد برای خرید عطر و ادکلن هزینه زیادی را بپردازند، بهتر است که با روش های نگهداری و افزایش ماندگاری آن آشنا شوند؛ چراکه در صورت عدم مراقبت صحیح، رایحه هر عطری در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. برای داشتن یک ادکلن مردانه با ماندگاری بالا بهتر است که نکاتی چون قرار دادن عطر در محیطی خشک، تاریک و با دمای مناسب، محکم بستن درب شیشه عطر و... را رعایت نمایید.

عوامل موثر در کاهش کیفیت عطر

عوامل مختلفی می توانند کیفیت عطر را کاهش دهند. یکی از عوامل طبیعی که در طی زمان منجر به افت کیفیت عطر می شود، نگهداری بسیار طولانی از آن است. در طی زمان ممکن است که ترکیبات به کار رفته در عطر اکسید شده و تغییر رنگ دهند. نگهداری عطر در حمام، قرار دادن آن در معرض نور خورشید، نگهداری در محیطی با دمایی متغیر و محیط های مرطوب، باز کردن پلمپ عطر و عدم بستن محکم و صحیح آن، در تماس بودن با اکسیژن هوا و... از عواملی هستند که می توانند به عطر آسیب رسانده و از کیفیت آن بکاهند.

روش های نگهداری از عطر و ادکلن

باتوجه به این که میزان غلظت اسانسی که در فرمولاسیون عطرها به کار رفته اولین و مهم ترین دلیل ماندگاری بوی است؛ اما رعایت برخی از نکات هرچند ساده می تواند به افزایش ماندگاری عطر کمک کرده و طول عمر آن را بالا ببرد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب مکان تاریک برای نگهداری عطر

یکی از بزرگ ترین دشمن های عطر که ماندگاری آن را از بین می برد، نور خورشید است. بطری های عطر همانند منشور عمل کرده و نور خورشید را منعکس می کنند. همین شکست نور می تواند به ساختار مولکولی عطر آسیب رسانده و از ماندگاری آن بکاهد. شما می توانید برای جلوگیری از تغییر و شکست ساختار مولکولی عطر، بطری آن را در مکانی تاریک و فاقد نور قرار دهید. به عنوان مثال مکان هایی مانند گنجه، کمد و... می توانند گزینه های مناسبی برای نگهداری از عطر باشند. با این کار شما می توانید ماندگاری عطر را بالا ببرید.

نگهداری از عطر در جعبه مخصوص

یکی از روش های ساده که با کمک آن می توان ماندگاری عطر را حفظ کرد، نگهداری از عطر در جعبه های مخصوص به خود است. بسیاری از افراد بعد از خرید عطر و اولین استفاده جعبه بیرونی آن را دور می اندازند. جالب است بدانید که جعبه مخصوص عطر می تواند از عطر در برابر آسیب های بیرونی و محیطی محافظت کرده و ماندگاری آن را حفظ نماید؛ در نتیجه پس از خرید عطر و در هنگام استفاده جعبه مخصوص به عطر را نزد خود نگه دارید. این جعبه های مقاوم که به منظور حفاظت و نگهداری از عطر طراحی شده اند، ماندگاری عطر را نیز بالا می برند.

اطمینان از بسته شدن کامل درب عطر

در بسیاری از مواقع به دلیل عجله داشتن، ممکن است افراد پس از استفاده از عطر درب آن را به طور کامل نبسته و آن را محکم نکنند . در بعضی از مواقع نیز شیشه عطر سرازیر شده و به مرور از حجم آن کاسته خواهد شد. با عدم بستن کامل درب شیشه همچنین اکسیژن وارد عطر شده و باعث تبخیر آن می شود. باتوجه به این موضوع بسیاری از تولید کنندگان از اتومایزر ها برای محکم کردن درب شیشه ها استفاده می کنند. اگرچه این اتومایزرها ممکن است برای محیط زیست آسیب رسان باشند؛ اما در ماندگاری و طول عمر عطر بسیار مفید هستند.

ادکلن 2

نگهداری عطر در مکانی خشک

در صورت قرار دادن عطر در محیطی مرطوب، مولکول های آب به راحتی با عطر ترکیب شده و ساختار شیمیایی آن را از بین می برند. درواقع رطوبت می تواند تاثیری سوء روی عطر داشته باشد. تماس مستقیم عطر با آب ممکن است منجر به واکنش های شیمیایی شده و از ماندگاری آن بکاهد؛ در نتیجه بهتر است که عطر را در محیط های مرطوب مانند حمام قرار نداده و محیط های خشک را برای این منظور انتخاب نمایید. در صورتی که در محیطی مرطوب زندگی می کنید، می توانید از دستگاه های خشک کن کمک بگیرید و با ایجاد محیطی خشک، از عطر در آن محیط نگهداری کنید.

نگهداری عطر در قفسه های پایین

یکی از روش هایی که می تواند در مراقبت از عطر موثر باشد و ماندگاری آن را حفظ نماید، نگهداری از آن ها در قفسه های پایین کمد است. باتوجه به این که نگهداری از عطرها در قفسه های بالا، احتمال سقوط و درپی آن شکستگی آن ها را افزایش می دهد، بهتر است که از عطرها در پایین ترین قفسه ها نگهداری کنید.

خودداری از تکان دادن بیش از حد عطر

شاید این گونه به نظر برسد که اگر بطری عطر را تکان دهید به پخش بو و ماندگاری عطر کمک می کنید؛ اما فرضیه ای کاملاً اشتباه است. در صورت تکان دادن بطری عطر، اکسیژنی مزاحم ایجاد می شود و اکسیداسیون رایحه ها به شکل حباب خود را نشان می دهد. لازم به ذکر است که بسیاری از عطرها با پیوندهای شیمیای ظریف و پیچیده ای تولید شده اند که به آسانی خراب می شوند و این موضوع می تواند این روند را تشدید سازد.

نگهداری عطر در دمای مناسب و ثابت

یکی از عوامل موثری که می تواند منجر به ماندگاری و طول بالای عمر عطر شود، ایجاد شرایط دمایی مناسب و ثابت برای نگهداری از عطر است. علاوه بر دمای محیط، توجه به خنک یا خشک بودن محیط نیز اهمیت بسیاری دارد. در صورت بالا بودن دمای محل نگهداری عطر، ترکیبات آن دستخوش تغییراتی شده و واکنش های شیمیایی را درپی خواهد داشت. یکی از اشتباهات رایج در نگهداری از عطرها، قرار دادن آن ها در حمام یا رختکن است که به دلیل وجود رطوبت، ترکیبات عطر آسیب دیده و کیفیت آن کاهش می یابد.

قرار دادن عطر در محیطی با دمای متغیر نیز می تواند سبب تغییر رنگ عطر و فاسد شدن آن شود؛ در نتیجه در صورتی که به دنبال محافظت و نگهداری صحیح از عطر هستید، بهتر است که آن را در محیطی با دمای مناسب و خنک نگه دارید.

بررسی تغییر رنگ عطر

بررسی مداوم تغییر رنگ عطر علاوه بر این که به نگهداری و ماندگاری آن کمک خواهد کرد، می تواند مانع از بروز آسیب های مختلف نیز شود. تغییر رنگ یک عطر نشان از عدم رعایت برخی از نکات نگهداری و بروز واکنش های شیمیایی است. شما باید علاوه بر کیفیت به رایحه عطر نیز توجه داشته باشید. رنگ عطرهای طبیعی ممکن است به مرورزمان تیره شود؛ اما رایحه آ ن ها خوشبو تر و ماندگار تر خواهد شد. حال باتوجه به این که در عطرهای مصنوعی با پروفیوم های روغنی تغییر رنگی رخ نخواهد داد؛ اما اگر این عطرها دچار تغییر رنگ شوند، به معنای فاسد شدن و از بین رفتن ماندگاری آن ها است.

ادکلن 3

نکاتی برای ماندگاری بالای عطر روی بدن و لباس

برای ماندگار کردن عطر و ادکلنی که روی بدن و لباس خود استفاده می کنیم، بهتر است که نکاتی را رعایت نماییم. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پس از استحمام از عطر استفاده کنید؛ چراکه در این صورت عطر پخش بوی بیشتری خواهد داشت.

  • برای ماندگاری بالا تر عطر را به ۳ نقطه مچ دست، پشت گوش و پشت زانو ها اسپری کنید؛ زیرا از این نواحی نبض عبور کرده و ماندگاری بالایی به عطر می بخشد. همچنین اسپری کردن عطر روی مو نیز گزینه مناسبی است.

  • قبل از اسپری کردن عطر، پوست خود را مرطوب نمایید تا عطر روی پوست شما تثبیت شود .

  • مقداری از عطر را درون شامپو بریزید تا با هر بار شست وشو، ماندگاری عطر روی موهایتان بیشتر شود.

  • از استفاده از یک عطر خاص برای مدت طولانی بپرهیزید؛ چراکه در این صورت بدن به آن عادت کرده و جذابیت خود را از دست می دهد.

 

سخن پایانی

باتوجه به میزان اهمیتی که عطر و ادکلن در استایل و تیپ شما دارند، بهتر است که نگهداری از آن ها را جدی بگیرید. باتوجه این که ممکن است برای خرید این عطر ها هزینه زیادی صرف شود، استفاده از عطر باکیفیت بسیار مهم است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار