| کد مطلب: ۱۱۳۳۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

راز موفقیت در قبولی پزشکی

سالانه قریب به نیم میلیون نفر در کنکور رشته تجربی شرکت میکنند و آرزوی اکثر این افراد این است که در رشته های پرطرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قبول شوند. راز موفقیت در قبولی پزشکی چیست؟

راز موفقیت در قبولی پزشکی

در ادامه با ما همراه باشید تا رازهای قبولی پزشکی را برای شما بازگو کنیم.

اولین راز موفقیت در قبولی پزشکی

بسیاری از افراد در جلسات مشاوره کنکور میپرسند که برای قبولی در پزشکی چه کتابهایی بخوانیم؟ اولین و مهم ترین موضوع در موفقیت کنکور تجربی، انتخاب منابع کنکور مناسب می باشد.

برای قبولی در رشته دانشگاهی پردرخواست در رشته تجربی، باید از بهترین منابع کنکور تجربی در دسترس خود کمک بگیرید.

دو سوال اشتباه معمولا داوطلبان کنکور در هنگام تهیه کتاب های کمک درسی میپرسند:

1-کدوم انتشارات خوبه؟

این افراد به دنبال این هستند که مشاور کنکور تجربی یک انتشارات را معرفی کند و بگوید فلان انتشارات خوب است و تمامی کتاب هایشان را از آن انتشارات تهیه کنند!

در تهیه منابع کنکور تجربی برای موفقیت در قبولی پزشکی باید این مورد را توجه داشته باشید که همه ی کتاب های یک انتشارات لزوما خوب نیستند!

ممکن است کتاب فیزیک فلان انتشارات خوب باشد اما کتاب شیمی همان انتشارات به خوبی انتشارات های دیگر نباشد.

2-کدام کتاب خوبه؟

حالا که متوجه شدیم نباید همه کتاب هایمان را از یک انتشارات تهیه کنیم دومین سوال اشتباه مطرح میشود و آن هم این است که برای هر درس کدام کتاب خوبه؟ مثلا برای درس ریاضی از کدام انتشارات کتاب تهیه کنیم که خوب باشد؟

واقعیت این است که ما کتاب بد نداریم تمامی کتاب ها خوب هستند؛ سوال درست این است که کدام کتاب برای من مناسب است!

فرض کنید من داوطلبی هستم که در درس ریاضی به شدت ضعیف هستم اما یک کتاب سطح بالا در این درس تهیه میکنم با این منطق که رتبه 1 کنکور تجربی سال گذشته در مصاحبه ها گفته که از این کتاب برای موفقیت در درس ریاضی استفاده کرده است.

این موضوع درست است که این کتاب به رتبه 1 کنکور سال قبل کمک کرده اما من از پس سوالات سخت این کتاب برنمی آیم و این کتاب حتی درسنامه و آموزش جامع و روانی ندارد که بتوانم آن را مطالعه کنم؛ پس چه لزومی دارد که از این کتاب استفاده کنم؟

بنابراین در تهیه منابع کنکور برای قبولی در رشته پزشکی به این موضوع توجه کنید که سطح شما در هر درس به چه صورت است و متناسب با سطح خود در هر درس کتاب ها را تهیه کنید.

وب سایت گروه مشاوره ای رابین بهترین منابع کنکور تجربی را در سه سطح قوی، متوسط و ضعیف در قالب یک ویدئو کامل و کاربردی معرفی کرده است.

برای دسترسی به این ویدئو فقط کافیه که داخل گوگل سرچ کنید: بهترین منابع کنکور تجربی رابین

نحوه برگزاری کنکور تجربی 1404

اگر قصد موفقیت در کنکور تجربی و موفقیت در قبولی پزشکی را دارید باید درباره نحوه برگزاری کنکور تجربی سال 1404 به خوبی بدانید.

از کنکور سال 1402 و به بعد سه اتفاق مهم در نحوه برگزاری کنکور افتاد:

1-درس عمومی از کنکور حذف شدند

2-کنکور دو مرحله ای شد (دوبار کنکور در سال برگزار شد)

3-تاثیر معدل امتحانات نهایی قطعی شد

این سه شرط در کنکور 1404 نیز برقرار است.

دروس عمومی از کنکور حذف شدند اما به این معنا نیست که شما این دروس را نیازی نیست مطالعه کنید؛ چرا که دروس عمومی در امتحانات نهایی مطرح میشوند و ضرایب به شدت بالایی در این امتحانات دارند. (ضرایب دروس عمومی در امتحانات نهایی از ضرایب دروس تخصصی هم بیشتر هستند!)

تاثیر معدل در کنکور قطعی شده است اما در کنکور 1404، 40% تاثیر آزمون کنکور می باشد و 60% مابقی تاثیر معدل امتحانات نهایی سال های یازدهم و دوازدهم می باشد.

بنابراین اگر در امتحانات نهایی سال های یازدهم و دوازدهم شرکت کرده اید و نمرات خوبی کسب نکرده اید برای قبولی در رشته پزشکی می بایست حتما در امتحانات ترمیم معدل خرداد 1404 شرکت کنید و نمرات نهایی خودتان را بهبود ببخشید.

کنکور تجربی سال 1404 دوبار در سال برگزار میشود. نوبت اول کنکور تجربی در 12 اردیبهشت نوبت صبح برگزار خواهد شد. همچنین نوبت دوم کنکور تجربی در 6 تیر ماه نوبت صبح برگزار میشود.

شرکت کردن در هر دو کنکور اجباری نیست شما میتوانید به انتخاب در یکی از کنکور ها شرکت کنید. اما اگر در هر دو کنکور شرکت کنید؛ در هر کنکوری که نتیجه بهتری بگیرید (تراز بهتری کسب کنید) همان نتیجه برای شما لحاظ خواهد شد.

کنکور پزشکی 2

برنامه ریزی کنکور تجربی

در بحث برنامه ریزی برای کنکور تجربی سوالات زیادی ذهن داوطلبان کنکور را به خود مشغول میکند که در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد

در روز چند تا تست باید بزنم؟

تعداد تستی که میزنید موضوع مهمی نیست؛ موضوع مهم این است که چند تا تست را به خوبی یاد میگیرید.

شما در هنگام مطالعه، تست آموزشی میزنید و در تست آموزشی زمان اهمیتی ندارد. ممکن است یک تست زمان زیادی را از شما بگیرد.

این موضوع هیچ ایرادی ندارد به این دلیل که شما به هر حال می بایست نکته آن تست را به خوبی یاد بگیرید.

پیشنهاد ما این است که برای هر روز تعداد تست مشخص نکنید. چرا که اگر تعداد تست مشخص کنید مثلا بگویید امروز میخواهم در فلان درس 50تا تست بزنم این باعث میشود که اگر در آن مبحث ضعف داشته باشید و لازم باشد برای هر تست زمان زیادی بگذارید، این کار را انجام ندهید چرا که خود را ملزم کرده اید که حتما 50تا تست بزنید و این باعث میشود که یادگیری باکیفیتی نداشته باشید.

هماهنگی برنامه مدرسه با برنامه کنکور:

در سال کنکور شما ممکن است با برنامه راهبردی آزمون های آزمایشی و یا برنامه ای که مشاور کنکور به شما میدهد پیش بروید، اما برنامه مدرسه از این برنامه جلوتر یا عقب تر باشد؛ در چنین حالتی اولویت با کدام برنامه است؟

قطعا اولویت با برنامه مدرسه است اما این موضوع را توجه داشته باشید که برنامه مدرسه، برنامه پیچیده ای نیست فقط کافی است شما درس هر روز را در همان روز بخوانید.

اگر با این استراتژی پیش بروید باعث میشود مطالعه دروس مدرسه با کیفیت بهتری انجام شود و همچنین زمان کمتری از شما بگیرد.

اگر درس هر روز همان روز خوانده شود مباحثی که همان روز در مدرسه تدریس شده اند در ذهن شما هستند و شما به راحتی آنها را مطالعه میکنید و یاد میگیرید.

اما اگر این کار را انجام ندهید و مطالعه هر درس را بگذارید برای شب قبل از جلسه بعد، حجم زیادی از مباحث فراموش شده اند و شما باید مدت زمان بیشتری بگذارید تا آن مطالب را مطالعه کنید.

بنابراین در سال کنکور، وقتی از مدرسه به خانه می آیید استراحت کنید و بعد از استراحت به سراغ دروسی که در همان روز در مدرسه تدریس شده اند بروید و بعد از آن برنامه کنکوری خودتان را شروع کنید.

برای در اختیار داشتن پربازده ترین و بهترین برنامه ریزی کنکور تجربی، از مشاور معتمد و باتجربه کنکور خود استفاده کنید تا در مسیر کسب بهترین نتایج به درستی قدم بردارید.

روش مطالعه کنکور تجربی

هر درس در کنکور روش مطالعه مخصوص به خود را دارد. متاسفانه بعضی از مشاورهای کنکور وقتی درباره روش مطالعه دروس کنکور صحبت میکنند یک روش واحد را ارائه میدهند که از این روش برای مطالعه همه دروس استفاده شود!

این موضوع کاملا اشتباه است. برای موفقیت و قبولی در کنکور پزشکی شما می بایست روش مطالعه دروس زیست شناسی کنکور، ریاضی کنکور، فیزیک کنکور، شیمی کنکور و زمین شناسی کنکور را به صورت مجزا به خوبی بشناسید و در حین مطالعه خود از آنها استفاده کنید.

برای مطلع شدن از راحت‌ترین و بهترین روش مطالعه دروس تجربی، می‌توانید از مشاورین کنکور نزدیک به خود کمک بگیرید.

همچنین میتوانید به وب سایت گروه مشاوره ای رابین مراجعه کنید. در این وب سایت روش مطالعه دروس تجربی به صورت ویدئویی و به صورت کامل و جامع آموزش داده شده اند.

برای دسترسی به این ویدئو ها کافی است داخل گوگل سرچ کنید: روش مطالعه دروس تجربی رابین

آزمون های آزمایشی

دانش‌آموزان باید به صورت هدفمند و با برنامه در آزمون آزمایشی مورد پسند خود شرکت کنند تا بهترین بازده را داشته‌باشند و سیر تکاملی رسیدن به موفقیت را طی کنند.

در سال کنکور اگر دانش آموزی در آزمون آزمایشی شرکت نکند احتمال موفقیت در قبولی پزشکی بسیار کمی دارد.

دانش آموز هر چه قدر منابع مناسب، برنامه ریزی اصولی، روش مطالعه صحیح و ... داشته باشد، تا زمانی که در آزمون آزمایشی شرکت نکند نمیتواند از وضعیت خود آگاهی پیدا کند.

ضرایب کنکور تجربی

یکی دیگر از موضوعاتی که در سال کنکور باید به آن توجه داشته باشید این است که هر درس در کنکور و امتحانات نهایی ضریب مخصوص به خود را دارد.

برای مطلع شدن از جامع‌ترین منابع دروس و ضرایب دروس کنکور تجربی، می‌توانید از سایت سنجش یا مشاور معتمد خود کمک بگیرید تا با فراگرفتن اطلاعات لازم برای خود برنامه درسی تعیین کنید.

کنکور پزشکی 3

خدمات مشاوره و برنامه ریزی گروه مشاوره کنکور رابین

گروه مشاوره ای رابین با هدف مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری فعالیت خود را از سال 1398 شروع کرده است و ما مفتخریم که در رسیدن بیش از 1000 داوطلب کنکور سراسری به رشته و دانشگاه دلخواه خود سهیم بوده ایم. اکنون که در اینجا حضور دارید این نوید را می دهیم که شما هم می توانید به موفقیت برسید.

از جمله خدمات مشاوره و برنامه ریزی کنکور گروه رابین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه هفتگی

برنامه روزانه

کارنامه ساعت مطالعه

آزمون هفتگی

ارتباط با رتبه های برتر

پیگیری روزانه

تماس هفتگی

آمادگی برای امتحانات نهایی

معرفی منابع امتحانات نهایی

آمادگی برای آزمون فرهنگیان

معرفی منابع کنکور

آموزش روش مطالعه دروس

آشنایی با اصول آزمون دادن

آشنایی با بودجه بندی کنکور

و ...

در انتها باید گفت برای موفقیت امروز شروع کنید و با همراه کردن توصیه‌های مشاوره کنکور تجربی 1404 با اهداف خودتان، به مقصد و هدف مورد نظر برسید ومهم‌ترین هدف خود را تیک بزنید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار