| کد مطلب: ۱۱۲۹۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد

5 ایده جذاب برای روف گاردن

معماری مدرن خانه‌ها در راستای افزایش جمعیت، به سمتی رفته که اغلب افراد را به محیط‌های کوچک محدود کرده است. برخلاف گذشته که خانه‌ها اغلب حیاط‌های بزرگی داشتند، سهم خانه‌های امروزی تراس‌های کوچک است.

5 ایده جذاب برای روف گاردن

البته برخی خانه‌ها روف گاردن‌های جذابی دارند که برای گذراندن یک عصر دل‌انگیز،‌ فوق‌العاده‌اند. در هر آپارتمانی می‌توان پشت‌بام را به یک روف گاردن جذاب تبدیل کرد. به شرط آن که ایده‌های خلاقانه‌ای داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم به چند ایده جالب برای محیط و سقف روف گاردن بپردازیم. همراه ما باشید.

چگونه یک روف گاردن زیبا طراحی کنیم؟

هر خانه‌ای به یک گوشه دنج برای رفع خستگی نیاز دارد. تصور کنید در زندگی پر از دغدغه و استرس این روزها، یک محیط پر از آرامش و حال خوش در خانه‌تان داشته باشید. این موضوع می‌تواند انرژی شما را برای ادامه روزها، دو چندان کند. داشتن یک روف گاردن کار سختی نیست و فقط به ایده‌های منحصربه‌فرد نیاز دارد. ما می‌خواهیم چند ایده ساده اما پرطرف‌دار را به شما معرفی کنیم تا با شخصی‌سازی آن‌ها در نهایت زیباترین روف گاردن را داشته باشید.

محیطی پر از گل و گیاه در پشت بام ایجاد کنید

رایج‌ترین کاری که برای درست کردن یک روف گاردن انجام می‌شود، ایجاد یک باغچه کوچک با گیاهان متنوع است. اگر بتوانید باغچه‌ای روی بام ایجاد کنید و به پرورش گیاهان مختلف بپردازید،‌ محیطی چشم‌نواز ایجاد می‌شود که حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد. اگر باغچه ندارید، می‌توانید گلدان‌های مختلف از گل‌ها و گیاهان را انتخاب کرده و دور تا دور محیط بگذارید.

در انتخاب گیاهان رعایت چند نکته الزامی است؛ نخست اینکه باید با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه خود، گیاهانی را انتخاب کنید که روی بام رشد می‌کنند. اگر نور کافی ندارید، حتما گل‌ها و درختچه‌هایی را خریداری کنید که در نور کم رشد می‌کنند. همچنین باید به انتخاب رنگ در گل‌ها و گلدان‌ها توجه کنید. اگر محیط مدنظرتان کوچک است، از انتخاب درختچه‌های بزرگ بپرهیزید. در کنار این گیاهان می‌توانید یک میز و چند صندلی ساده قرار دهید تا محیطی برای نشستن و استراحت داشته باشید.

روف گاردن 2

دیزاین سنتی برای روف گاردن ایرانی فوق‌العاده است

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای روف گاردن، استفاده از دیزاین سنتی ایرانی است. الهام گرفتن از چای‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های قدیمی می‌تواند سبب ایجاد محیطی دنج و دلچسب روی پشت بام شود. شما می‌توانید یک تخت سنتی روی بام بگذارید و آن را با گلیم ایرانی بپوشانید. تعدادی گل و گیاه در اطراف تخت بگذارید و محیط را صمیمی‌تر کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید یک سماور کوچک و یک دست فنجان با طرح قدیمی هم در روف گاردن خود داشته باشید تا از خودتان پذیرایی کنید. چیزی که این محیط دنج را تکمیل می‌کند، سقف روف گاردن است. با تعبیه کردن سقف یا سایه‌بان، می‌توانید از تابش آفتاب یا بارش باران در امان باشید. برای استعلام قیمت سقف متحرک، پرگولا را در نظر داشته باشید.

پشت بام را به یک پذیرایی کوچک تبدیل کنید

تبدیل پشت بام به یک پذیرایی دنج و کوچک هم ایده جذابی است. تصور کنید در محیطی باز با هوایی دلچسب، یک دست مبلمان مینیمال و ساده با یک میز شیشه‌ای قرار گرفته که میزبان شما در عصرهای خنک است. این محیط با چند گلدان گل ساده و همچنین نورپردازی حرفه‌ای تکمیل می‌شود. اگر دوست دارید شب‌های جذابی را در این روف گاردن بگذرانید، باید فکری برای سقف روف گاردن بکنید و سپس، به نورپردازی آن توجه داشته باشید. استفاده از چند لامپ کوچک به همراه ریسه‌های رنگی با استفاده از ترکیب نورهای رنگی می‌تواند منظره جذابی را خلق کند.

یک گالری هنری، بار یا آشپزخانه در پشت بام داشته باشید

اگر به‌دنبال ایده‌ای خاص و متفاوت برای روف گاردن هستید، می‌توانید یک گالری هنری در پشت بام داشته باشید. هنرمندان می‌توانند مجموعه‌ای از آثار هنری خود را در پشت بام به نمایش بگذارند و حتی آثار جدیدی را در این کارگاه خلق کنند؛ این یک ایده جذاب است که قطعا از آن لذت خواهید برد.

اگر کارهای هنری انجام نمی‌دهید اما به آشپزی علاقمندید، باید بدانید که آشپزی در فضای باز حس و حال دیگری دارد. کافیست یک آشپزخانه کوچک با تجهیزات محدود در روف گاردن ایجاد کنید و محیطی برای سرو آن بسازید. محیطی دنج با رنگ‌های گرم که اشتها برانگیز و چشم‌نواز هستند.

یک ایده دیگر برای روف گاردن، یک کافه یا بار کوچک است که علاقمندان به نوشیدنی‌ها از آن لذت ببرند. یک عصر پاییزی هر قدر هم دلگیر باشد، با یک فنجان قهوه گرم و خوش عطر،‌ زیبا خواهد شد.

یک محیط سربسته اما غرق در نور ایجاد کنید

اگر دوست دارید محیطی بسته اما متفاوت در پشت بام ایجاد کنید، می‌بایست طراحی منحصربه‌فردی برای آن داشته باشید. باید بتوانید محیطی متفاوت ایجاد کنید که از محیط خانه متفاوت است؛ مثلا می‌توانید آن را با گیاهان مختلف پر کنید. اگر یک مکعب شیشه‌ای بسازید که از همه طرف نور می‌گیرد، محیط فوق‌العاده جذابی ایجاد خواهد شد. حتی تماشای آسمان شب در این کنج دنج از خانه نیز بسیار جالب است. برای ایجاد یک فضای این چنینی باید هزینه بیشتری صرف کنید‌. تهیه سقف روف گاردن پرگولا اگر که از نوع متحرک باشد، گران‌تر خواهد بود.

طراحی و اجرای سقف روف گاردن را به یک گروه حرفه‌ای بسپارید

برای داشتن یک روف گاردن جذاب، صدها ایده خلاقانه دیگر وجود دارند که کافیست کمی به آن‌ها فکر کنید‌. بسته به سلیقه خودتان می‌توانید جزئیات روف گاردن را تغییر دهید و آن را به سلیقه خودتان درآورید. برای اجرای سقف روف گاردن، تا حد امکان با یک مجموعه حرفه‌ای همکاری کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید. با توجه به اینکه سقف با عوامل محیطی مختلف در تماس است، مستعد فرسایش و تخریب خواهد بود.

مجموعه آلباتروس پرگولا یک مجموعه معتبر و باسابقه در حوزه اجرای سقف کاذب و متحرک است که امتحان خود را در این زمینه پس داده و مشتریان بی‌شماری دارد. برای اجرای هرگونه سقف و پنجره ثابت یا متحرک می‌توانید از کارشناسان مجموعه آلباتروس پرگولا کمک بگیرید. خوشبختانه قیمت سقف متحرک و سایر تولیدات در این مجموعه در مقایسه با سایر رقبا، به مراتب پایین‌تر است. از همکاری با آلباتروس پرگولا لذت ببرید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار