| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

اهمیت تهیه پرچم برای هیئت های محرم و معرفی ضروری ترین لوازم مراسم عزاداری

محرم، مقدس‌ترین ماه مسلمانان شیعه است. با نزدیک شدن به این ایام، شهرهای ایران، مغازه‌ها، خیابان‌ها و معابر پر از پرچم‌ سیاه، پرچم محرمی، پرچم یا حسین و پرچم یا ابوالفضل و دیوارکوب‌ برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت می‌شود.

اهمیت تهیه پرچم برای هیئت های محرم و معرفی ضروری ترین لوازم مراسم عزاداری
هر ساله حسینیه‌ها، برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات، به دنبال خرید بهترین وسایل هیئت عزاداری و انواع پرچم محرم هستند. 

از این رو در این محتوا قصد داریم، شما را با مهمترین لوازم هیئت‌ مذهبی و انواع پرچم محرم آشنا کنیم. لطفا تا پایان مطلب با ما باشید.

مهمترین لوازم مورد نیاز هیئت‌های عزاداری

هر ساله حسینیه‌ها، تکیه‌ها و هیئت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند؛ تا مراسم عزاداری امام حسین (ع) را به بهترین شکل اجرا کنند.

لازمه‌ی این امر، استفاده از بهترین وسایل هیئت‌ عزاداری و تزئینات هیئت‌های مذهبی برای اجرای خوب مداح و دسته‌های عزاداری و ... است. 

1. انواع پرچم مخصوص محرم

 ازقدیمی‌ترین اسباب نمایشی برای به تصویر کشیدن رویدادهای مهم مذهبی، می‌توان به انواع پرچم محرم اشاره کرد؛ که جزو تزئینات هیئت‌های مذهبی، مساجد و حسینیه ها نیز محسوب می‌شوند.

محرم 2

انواع پرچم مخصوص محرم عبارت است از:

  • پرچم محرمی دستی یا رومیزی
  • پرچم کتیبه محرمی
  • پرچم محرم چهارچوب‌دار
  • پرچم افقی و عمودی محرم
  • پرچم بزرگ (اهتزاز) محرم
  • پرچم عزاداری ماه محرم مدل برج
  • پرچم مشکی ساده 

برای دانلود کلیک کنید: دانلود کاتالوگ محرم

2. تهیه لوازم پذیرایی از عزداران ایام محرم

هیئت‌ها و حسینیه‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، در کنار پرچم بزرگ محرم، کتبیه‌ها و بیرق، نیاز به لوازمی از جمله: ظروف یکبار مصرف، گازهای بزرگ هیئتی، قابلمه، سماور، قوری، کتری و ... برای پذیرایی از عزاداران با شربت، چایی و غذای نذری دارند.

3. بررسی کامل بودن دستگاه‌های صوتی

سیستم صوتی جزو ضروری‌ترین و مهمترین لوازم هیئت برای آگاه سازی مردم و مخاطبین به حساب می‌آید؛ که با توجه به نوع فضای باز یا سرپوشیده و ابعاد محیط، در مدل‌های متنوع در بازار موجودند.

یک سیستم صوتی کامل برای عزاداری از تجهیزات زیر برخوردار است:

  • باند
  • میکروفون و پایه‌ی آن
  • اکوهمراه
  • آمپیلی فایر و پاورمیکسر 

4. کولر، پنکه و تهویه مناسب برای تابستان

محل برپایی هیئت و اینکه چه امکانات رفاهی دارد، یکی از نیازهای اولیه برای مراسم تعزیه است. از این رو برای راحتی عزاداران، باید وسایل گرمایشی و سرمایشی مانند: پنکه‌های دیواری و سقفی، کولر گازی یا آبی، بخاری و تهویه مناسب فراهم شود.

5. وسایل دسته‌های زنجیرزنی ماه محرم

عزاداری‌ بیشتر در دهه‌ی اول محرم و دهه‌ی آخر ماه صفر اجرا می‌شود. از پرکاربردترین وسایل

برای اجرای نمایش تعزیه و راه‌اندازی سینه‌زنی‌ می‌توان به: سپر، مشک، شمشیر، خنجر، کلاه‌ خود، طبل، سنج، زنجیر، حمایل، قبا، شال کمر، لباس سقا و زره اشاره کرد.

پرچم جزو مهمترین لوازم هیئت عزاداری است.

از مهمترین اِلمان‌هایی که به زیبایی، رویدادهای مهم مذهبی نظیر محرم را به تصویر می‌کشد؛ استفاده از انواع پرچم محرم است.

همزمان با نزدیک شدن به روزهای عزاداری ماه محرم، گنبد امام حسین (ع) را با پرچم‌های بزرگ رنگ مشکی به منظور نشان دادن ایام حزن و اندوه، می‌پوشانند.

محرم 3

همچنین هیئت‌ها برای برگزاری باشکوه مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی به دنبال خرید انواع پرچم محرم، عَلَم برای دسته‌های عزاداری، پرچم‌های مشکی ساده، ریسه‌‌‌های محرمی برای دیوارِ خیابان و معابر و پرچم بزرگ محرم برای به اهتزاز در آوردن هستند.

این پرچم‌ها، حامل پیام‌های بسیاری از جمله: عدالت خواهی، رشادت و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش در راه اسلام، آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و همچنین عزاداری و همبستگی جامعه‌ی شیعه است.

خرید وسایل هیئت عزاداری و پرچم محرم

محرم که فرا می‌رسد، همه عاشقان امام حسین (ع) به دنبال برپایی مراسم ایده‌آل عزاداری هستند، تا سهم خود را ادا کنند.

مسلما این امر با وجود امکاناتی نظیر: مکان و فضای مناسب، تهیه و خرید مهمترین لوازم هیئت‌های عزاداری مانند: وسایل پذیرایی، سیستم صوتی باکیفیت، لوازم گرمایشی و سرمایشی و ... میسر است.

همچنین خرید پرچم محرم، که یکی از نمادهای پرکاربرد برای نشان دادن حزن، سوگواری و همچنین یکپارچگی مردم برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.

این پرچم‌ها در انواع: پرچم بزرگ محرم، پرچم مشکی ساده، پرچم کتیبه محرمی و ...، با رنگ مشکی و طرح‌ و نمادهای مذهبی متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

نهایتا امیدواریم با مطالعه‌ی این محتوا، با مهمترین لوازم و تزئینات هیئت‌های مذهبی و کاربرد آن‌ها آشنا شده باشید؛ تا بتوانید راحت و سریع نیاز تکیه و یا حسینیه‌ای را که قرار است برای مراسم تعزیه ماه محرم آماده کنید، برطرف سازید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار