| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

از تخفیف‌های تور کربلا حج و زیارت جا نمایید!

روزانه تعداد زیادی از زائران، به‌سوی سرزمین عتبات عالیات عازم می‌شوند. برگزاری تور کربلا از تمامی نقاط کشور باعث شده است نگرانی‌ها بابت نحوه و چگونگی عزیمت کربلا از بین برود؛ از‌سویی افرایش هزینه‌ کاروان‌های زیارتی عتبات، سبب شده است که بسیاری افراد، از سفر زیارتی کربلا محروم بمانند.

از تخفیف‌های تور کربلا حج و زیارت جا نمایید!

اما جالب است بدانید که سازمان حج و زیارت، در برخی ایام سال، با ارائه تخفیف‌هایی خاص، امکان سفر ارزان به کربلا را فراهم کرده است. در این مطلب همراه ما باشید تا از جزئیات این تورهای تخفیف‌دار مطلع شوید.

ایام برگزاری کاروان‌های ارزان کربلا

به گزارش سایت آوای رسم سفر، به‌طور‌کلی این تخفیف‌ها بر روی تور کربلا حج و زیارت، اکثراً در روز‌های خلوت‌تر سال ارائه می‌شوند. درواقع باتوجه به اینکه درخواست‌های سفر، در ایامی از سال کاهش پیدا می‌کند، جهت تکمیل ظرفیت کاروان‌ها و رفاه حال مسافران، هزینه تورهای زیارتی کاهش پیدا می‌کند.

به عنوان مثال، در مناسبت‌های مهم مذهبی که زیارت حرم امام حسین (ع) فضیلت زیادی دارد (مانند عرفه، نیمه شعبان، عاشورا، اربعین و ...)، تقاضای سفر بسیار افرایش پیدا می‌کند و طبیعتاً در روز‌های قبل و بعد این ایام پیک تردد، سفر‌های زیارتی، متقاضی کمتری دارند؛ بنابراین تخفیف‌های ویژ‌ه‌ای بر روی این تورها، لحاظ می‌شود.

از این رو، کاروان‌های تخفیف‌دار عتبات عالیات را بیشتر در روزهای خلوت باید جستجو کرد. روز‌های گرم سال، ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان نیز از اوقات خلوت برای ثبت‌نام در کاروان‌های زیارتی به شمار می‌روند.

علاوه بر این، تور کربلا لحظه‌آخری، نوعی کاروان‌‌ ارزان کربلا به شمار می‌رود. تورهایی که یک یا دو روز پیش از حرکت کاروان به‌ تعداد محدود ارائه می‌شوند و خیلی سریع توسط متقاضیان رزرو می‌شوند. این نوع کاروان‌ها در تمامی ایام سال ارائه می‌شوند و متقاضیان باید پاسپورت‌به‌دست منتظر ارائه این کاروان‌ها ازسوی دفاتر معتبر زیرنظر حج‌ و زیارت همچون آوای رسم سفر باشند.

شهرهای ارائه‌دهنده کاروان‌های تخفیف‌دار کربلا

تخفیف‌های خاص بر روی کاروان‌های زیارتی عتبات، معمولاً از سوی سازمان حج و زیارت شهر تهران ارائه می‌شود؛ چراکه تعداد کاروان‌های زیارتی تهران به‌مراتب بیشتر از سایر شهرستان‌هاست؛ همچنین فعالیت دفاتر زیارتی زیرنظر حج و زیارت تهران درخصوص اطلاع‌رسانی و ارائه این کاروان‌های زیارتی، بیشتر است؛ از این رو، برای رفاه حال زائران، در روز‌هایی از سال، تخفیف‌های ویژه، به‌صورت محدود ارائه می‌شوند.

بسیاری از کسانی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های سفر را ندارند، به‌دنبال این کاروان‌های زیارتی هستند تا بتوانند با یک سفر ارزان، راهی عتبات عالیات شوند. در شهر‌های بزرگ دیگر، همچون مشهد، کرج و اصفهان نیز، درصورتی‌که ظرفیت کاروان‌ها در ایام خلوت سال، تکمیل نشده باشد، تخفیف‌هایی ارائه می‌شود؛ البته به ساکنان شهرستان‌ها پیشنهاد می‌کنیم که جهت بهره‌مندی از سفر ارزان کربلا، با‌توجه به تنوع کاروان‌ها و ارائه تخفیف‌های متعدد از مبدأ تهران، خود را به این شهر رسانده و با این کاروا‌ن‌ها، به عتبات عالیات مشرف شوند.

هزینه سفر با تورهای ارزان قیمت و ویژه

کاروان‌های کربلا به دو صورت هوایی و زمینی برگزار می‌شوند. در کاروان‌های هوایی کربلا در ایام عادی سال، هزینه سفر از 14/5 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به هتل‌های اسکان در این کاروان‌ها تا 20 میلیون تومان نیز ادامه پیدا می‌کند. ازسویی هزینه سفر در تور زمینی کربلا در محدوده 6 تا 10 میلیون تومان متغیر است.

تخفیف‌‌های ارائه‌شده در ایام مختلف سال، از ۱ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان بر روی کاروان‌های زیارتی لحاظ می‌شود. به‌عبارتی می‌توان گفت، تخفیف‌های بیشتر و ویژه‌تر، در ۱ تا ۲ روز مانده به‌ سفر و به‌صورت محدود در تور‌های لحظه آخری ارائه می‌شود و تخفیف‌های نسبتاً کمتر نیز، در ایام خلوت‌ سال، با ظرفیتی بیشتر در کاروان‌ها، برای متقاضیان ارائه می‌شود. نکته قابل ذکر این است که این تخفیف‌ها هم در کاروان‌های زمینی کربلا دیده می‌شود و هم در کاروان‌های هوایی.

برنامه سفر در کاروان های حج و زیارت

سفر‌های عتبات عالیات با کاروان‌های حج و زیارت، به‌ دو صورت ۶ شبی و ۷ شبی برگزار می‌شوند. اقامت در شهر‌های زیارتی عراق، معمولاً ۳ شب اسکان در نجف و ۳ شب اسکان در کربلاست. در برنامه بسیاری از کاروان‌ها نیز، یک شب اقامت در کاظمین نیز درنظر گرفته شده است. همچنین برخی اوقات، یک یا دو شب به اقامت در کربلا اضافه می‌شود و یک شب از اقامت در نجف یا اسکان در کاظمین کاسته می‌شود.

در سفرهای زمینی، عمدتاً از اتوبوس‌های معمولی ۴۴ نفری برای رفت‌وآمد مسافران استفاده می‌شود. از مبدأ تهران و برخی دیگر از شهر‌های بزرگ، گاهی اوقات تور کربلا با اتوبوس VIP نیز برای زائران ارائه می‌شود و طرفداران زیادی نیز دارد. مرز عبوری در سفرهای زمینی از اکثر استان‌های کشور، پایانه مرزی مهران است. در کاروان‌های زیارتی از استان‌های نیمه‌ جنوبی و جنوب‌غربی همچون خوزستان، فارس، بوشهر و... نیز پایانه مرزی شلمچه است. اتوبوس‌های داخل عراق برای جابه‌جایی مسافران بین شهر‌های زیارتی نیز، معمولاً از نوع ۵۰ نفری است.

ازطرفی کاروان‌های هوایی کربلا، تنها از مبدأ شهر‌هایی ارائه می‌شوند که فرودگاه بین‌المللی دارند. تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، کرج، ساری ازجمله‌ این شهر‌ها هستند. عمده این پرواز‌ها نیز در فرودگاه نجف به زمین می‌نشینند و تعداد کمی از آنها نیز در بغداد فرود می‌آیند؛ قابل ذکر است که امکان پرواز مستقیم به کربلا وجود ندارد و زائران از نجف یا بغداد با اتوبوس‌های عراقی، به کربلا عازم می‌شوند.

مزیت سفرهای کربلا حج‌ و زیارت

کاروان‌های حج و زیارت به نسبت خدماتی که ارائه می‌کنند، در مقایسه با کاروان‌های آزادبر، هزینه پایین‌تری دارند. علاوه بر اینکه اگر بخواهید امکاناتی هم‌سطح با تورهای حج و زیارت را به‌صورت شخصی فراهم کنید، هزینه بیشتری باید بپردازید. جدای از اینکه، شما می‌توانید از تخفیف‌های ویژه بر روی کاروان‌های کربلا حج و زیارت، در ایام مختلف سال نیز استفاده کنید.

وعده‌های غذایی در تمام مدت زمان سفر، فراهم شده است و در عراق ازطریق آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت آماده و در هتل‌های اسکان زائران سرو می‌شود. مدیر باتجربه به‌همراه روحانی یا مداح همراه کاروان خواهد بود و مسئولیت تأمین امنیت و هر گونه مشکل احتمالی با نمایندگان حج و زیارت در کشور عراق است. زیارت دوره اماکن زیارتی کوفه (مسجد کوفه، مسجد سهله، آرامگاه امامزاده ابراهیم غمر و آرامگاه میثم تمار)، اماکن مذهبی کربلا (کف‌العباس، تل زینبیه، خیمه‌گاه امام حسین (ع)، نهر علقمه، مقام صاحب الزمان (عج) و طفلان مسلم)، حرم امامین کاظمین، بارگاه امامزده سید محمد و حرم امامین عسکریین در سامرا نیز جزو برنامه زیارتی کاروان‌های حج و زیارت محسوب می‌شود.

مشهد مقدس؛ مقصد ارزان و پرطرفدار داخلی

مشهد

سفر به مشهد مقدس نیز، یکی دیگر از سفر‌های پرطرفدار برای دوست‌داران اهل‌بیت به شمار می‌آید؛ جایی‌که هزینه عزیمت به آن، به‌مراتب کمتر از کربلا خواهد بود؛ به‌خصوص اگر با تور مشهد با قطار صورت بگیرد. این نوع سفر در عین حال که ارزان است، راحتی و امنیت سفر را نیز برای مسافران به‌همراه خواهد داشت.

بیشتر این تور‌ها از مبدأ تهران ارائه می‌شوند و هزینه آن نیز به‌ازای دو شب اسکان، از ۲ میلیون تومان شروع شده و در هتل‌های ۵ ستاره تا بیش‌از ۴ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود. درواقع خدمات تور مشهد با قطار، شامل بلیط رفت و برگشت و هتل اسکان می‌شود؛ مسافران د‌ر‌صورت تمایل می‌توانند تور خود را به‌صورت فولبرد یعنی با تمامی وعده‌های غذایی از شرکت‌ ارائه‌دهنده تور، خریداری و رزرو کنند.

مزیت این نوع تور‌ها این است که نگرانی بابت نبود بلیط و پر بودن ظرفیت هتل‌ها وجود نخواهد داشت و مسافران با خیال راحت می‌توانند تور مشهد با قطار را از دفاتر معتبر زیرنظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، خریداری کنند.

تخفیف های ویژه سفرهای زیارتی با آوای رسم سفر

آوای رسم سفر یکی از کارگزاری های سازمان حج و زیارت است که در تمامی ایام سال تورهای زیارتی کربلا و مشهد را اجرا می کند. شما می توانید جهت مشاهده و رزرو تورهای لحظه آخری و تخفیف دار به سایت آوای رسم سفر مراجعه فرمایید. همچنین بای مشاوره و انتخاب تور خود، با کارشناسان آوای رسم سفر به شماره 02143000109 تماس بگیرید. علاوه براین امکان مراجعه حضوری برای شما عزیزان وجود دارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار